נשיא המדינה יצחק הרצוג, הגיע היום (ראשון) לביקור קצר בן כמה שעות באבו דאבי ונפגש עם נשיא האמירויות, שייח' מוחמד בן זאיד.

הנשיא הביע את תנחומיו בפני השייח', משפחתו, והעם האמירותי, על מות נשיא איחוד האמירויות ושליט אבו דאבי, אחיו שייח' ח'ליפה בן זאיד.

לטיסת הנשיא הצטרפו מטעם הממשלה השר לשיתוף פעולה אזורי עיסוואי פריג' ושר התקשורת יועז הנדל.

עם נחיתתם באבו דאבי ביקש הנשיא, לצד נשיא גרמניה פרנק ולטאר שטיינמאייר שהגיע במקביל אליו, לחזק את ידי השייח' מוחמד בן זאיד והעם האמירותי ואמר: "הגעתי לכאן בשם העם בישראל, להביע את תנחומיי לך, למשפחתך ולעם האמירותי. אחיך, שייח' ח'ליפה, היה אדם מיוחד במינו. מנהיגותו האמיצה תרמה רבות לקידום מדינתו ועמו ולשותפות שהתממשה בשנים האחרונות בין מדינותינו. השותפות אותה הוא קידם היא נכס עבורנו ועבור האזור כולו. הוא הוריש אחריו מורשת של קדמה וידידות בין עמי האזור ושל חתירה לשלום במזרח התיכון".

הנשיא בירך את השייח' מוחמד בן זאיד לרגל כניסתו לתפקיד נשיא איחוד האמירויות. ""אני מברך אותך על כניסתך הרשמית לתפקידך כנשיא איחוד האמירויות. אתה ממשיך את דרכו של אחיך, בכך שחוללת שינוי דרמטי בעקבות הסכמי אברהם עליהם חתמת יחד עם מדינת ישראל ומדינות נוספות. אני מאמין שיחד נקדם ונחזק את יחסי השלום המשגשגים, ביננו ובין מדינותינו".