המפגש
המפגשללא קרדיט

ראש עיריית נוף הגליל רונן פלוט אירח בלשכתו את צמרת הנהלת רשת 'שובו', ביניהם יו"ר שובו ארה"ב ד"ר יוסי הוך ומנכ"ל שובו הרב חיים מיכאל גוטרמן.

במהלך הפגישה הודה ראש העיר לד"ר הוך על תורמתו הרבה לביה"ס שובו בעיר, ועל חשיבותו הרבה של בית הספר כמי שפועל להעניק ערכים של יהדות ודרך ארץ בנוף הגליל.

ראש העיר שיבח את בית הספר, את ההנהלה והתלמידים, ואמר: "החלום שלי לראות שבית הספר שובו העירוני הופך לבית ספר אזורי לכלל תושבי האזור. ככה אני רואה את הדברים. יש המון מה לעשות, ואני שמח שאנחנו עובדים בכוחות משותפים להצלחת בית הספר".

ראש העיר סקר בפני האורחים את פעילות העירייה למען הפליטים הרבים מאוקראינה, אשר רבים מהם מבקשים להגיע ללמוד דווקא בבית הספר של 'שובו' ששמו נודע בקרב עולי ברית המועצות מאז ומתמיד.

ד"ר הוך הודה לראש העיר על העשייה הברוכה למען בית הספר ולמען העולים הפליטים מאוקראינה. "מחמם את הלב לראות לב יהודי פועם, שמסור למען אחיו שבגולה, בכזו עוצמה ורגישות".

מנכ"ל שובו הרב חיים גוטרמן סיפר על תולדות בית הספר שובו בנוף הגליל: "כאשר הורה לנו הרב פאם זצ"ל להקים את בית הספר בעיר, אמרנו לו שהמצב קשה, אין כסף בקופה, ובלתי אפשרי לעשות זאת. הוא סירב לשמוע, ואמר לנו: 'בית הספר יקום בנוף הגליל, שאז עוד נקראה נצרת עילית, והשכינה תשרה שם'. ברוך השם שזכינו לראות בהתגשמות נבואתו של הצדיק, אשר כל מוסדות שובו עומדים על ברכתו, ובפרט בית הספר כאן בנוף הגליל שהוא עובדה ניסית ממש".

לאחר מכן הודה מנכ"ל שובו לראש העיר על עמידתו לצד בית הספר, ועל הזמינות המופלאה שלו בכל עת ובכל שעה לסייע בכל הנצרך עבור התלמידים בכלל, והעולים מאוקראינה בפרט.

לאחר הפגישה בעירייה, המשיכה משלחת שובו יחד עם ראש העיר לעבר בית הספר, שם התקיים טקס מרגש של הענקת תעודות ופרסים לרגל זכיית תלמידי בית הספר בתחרות הסייבר הארצית של ישראל. ראש העיר התפעל ואמר לילדים כי זו ההוכחה הניצחת ליכולת לשלב מצוינות יהודית ומצוינות בעולם המעשה.

ראש העיר העניק לילדים הזוכים תעודת הוקרה ופרסים מיוחדים. לאחר מכן העניק נציג התלמידים תעודת הוקרה מהתלמידים לראש העיר, על עזרתו הרבה לבית הספר.

בסיום המעמד הבטיח ראש העיר להמשיך ולהיות לעזר עבור בית הספר, ולעשות ככל שיידרש על מנת להרחיב את גבולות בית הספר.