יוסי דגן עם שחקני אליצור שומרון
יוסי דגן עם שחקני אליצור שומרוןצילום: דוברות

לאחר שנים ארוכות בליגות הנמוכות, העפילה לראשונה קבוצת הכדורסל אליצור שומרון לליגה הלאומית לאחר שניצחה את הפועל כפר סבא 78-88.

אליצור שומרון מצטרפת למכבי מעלה אדומים שעלתה בשנה שעברה לליגה הלאומית ובעונה הבאה ישחקו שתי קבוצות מיהודה ושומרון בליגה השנייה בטיבה בישראל.

אליצור שומרון מורכבת משחקנים מרחבי המועצה האזורית ונתמכת על ידי תקציבים וסיוע מהמועצה האזורית.

מדובר באחת העליות המהירות שנרשמו לקבוצה מתחתית הטבלה וזאת ללא שחקנים בעלי שם וניסיון בליגות המקצועניות.

לקראת העלייה, התחילו הגורמים המקצועיים במועצה האזורית שומרון להיערך לקראת הכנת תנאים לליגה הלאומית, הרחבת האולם הביתי של הקבוצה והפיכתו לאולם מקצועי, הרחבת צוות האימון וסגל השחקנים והשגת מימון תקציבי.

לאורך השנים האחרונות, פעל ראש מועצת שומרון יוסי דגן לקדם את קבוצת הכדורסל של המועצה, ולסייע ככל הניתן על מנת להפוך אותה למקצועית ומיומנת. בתוך שנתיים, פרצה הקבוצה מתחתית ליגה ב' וסיימה את העונה במקום הראשון בליגה א' ובהעפלה מרגשת לליגה הלאומית.

לפני כשש שנים שמה לה המועצה האזורית שומרון יעד להגיע לליגת העל, ייעדה לכך תקציבים ותוכנית אסטרטגית סדורה, ומאז היא מטפסת בהתמדה.

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן התרגש עם הקבוצה. "זה רגע מרגש מאוד. אי אפשר לתאר. אנחנו על המפה ונשאר על המפה".

"לפני 5-6 שנים כשהתחלנו את המהלך הזה, היינו בליגה ב', עלינו לליגה א' וכולם התרגשו. עלינו לארצית וכעת כבשנו את הלאומית. המטרה היא ליגת העל. יש לנו תכנית אסטרטגית לשדרוג של כל מערך הספורט ביישובים. אנחנו בונים אולמות ספורט ומגרשים בעלות של 105 מיליון שקלים. בכדורסל, גם בנוער וגם בבוגרים יש לנו שיתוף פעולה עם מכבי תל אביב. המטרה היא לעלות ללאומית לא כדי לגרד את התחתית, אלא תוך שנתיים לעלות ליגה. יבוא יום והטלוויזיה תשדר בשידור חי של אליצור שומרון נגד מכבי תל אביב", סיכם.

מאיר ברכיה מנהל מחלקת הספורט במועצה האזורית שומרון שמלווה את התהליך מקרוב מתחילתו אומר: "זו התרגשות אדירה. שמנו לנו יעד והגענו אליו מוקדם יותר אפילו ממה שתכננו. עם תקציב קטן בהרבה מהמתחרים. הרוח של השומרון והמחוייבות של השחקנים הביאה אותנו לכאן ותביא אותנו לליגת העל".