זירת הטבח
זירת הטבחREUTERS/Brendan McDermid

המשטרה בניו יורק חוקרת את מעשה הטבח בעיר בפאלו כפשע שנאה. מתברר כי היורה בן ה-18, פייטון ג'נדרון, החזיק בתפיסות אנטישמיות גם נגד יהודים.

כזכור, עשרה נהרגו ושלושה נפצעו ממעשה ירי בחנות בעיר. מתוך 13 הנפגעים, 11 היו שחורים ושניים לבנים.

"הוא גר כשעתיים-שלוש שעות נסיעה מכאן", סיפר לאתר 'ווינט' הרב מענדי לאבקאווסקי, שליח חב"ד בדאון-טאון בפאלו המתגורר בסמיכות לחנות בה בוצע הירי חסר הבחנה.

"הוא חיפש מקום עם מספר גבוה של שחורים, וזה האזור הכי 'שחור' שהיה בסביבה, והגיע לבפאלו. בין הדברים הגזעניים שהוא כתב, יש גם המון דברים נגד יהודים. הוא כתב נגד חרדים בלייקווד וגם בניו ריבר".

לדבריו, מעשה הטבח שובר אותו. "ברוך ה' יש לנו בבפאלו שכונה אוהבת מאוד. רוב השכנים שלי בבלוק הם שחורים. אני גר ממש בדאון-טאון. אנחנו מיודדים וקרובים מאוד. זה שובר לראות שדבר כזה יכול לקרות".

הוא סיפר כי "אחרי התפילות מישהו הגיע אלינו הביתה בסביבות ארבע אחר הצהריים, והודיע לנו מה קרה כמה מאות מטרים מהבית שלנו. מיד הלכנו לפגוש כמה יהודים שגרים בקהילה סביבנו, כדי לוודא שכולם בסדר, שיש לכולם את מה שהם צריכים ושכולם בריאים. ממש אחרי שבת התקשרנו לכולם כדי לוודא שהם בסדר, והלכנו לאזור הזירה כדי לראות כמה נפגעו".

"אנחנו מאוד-מאוד פגועים מזה", הוא סיפר. "אנחנו מנסים עכשיו לעשות קמפיין שקורא להביא הרבה שלום וחסד. יש עשרה אנשים טובים שנהרגו בלילה. אנחנו צריכים לדאוג לקדם מציאות טובה יותר, חיבה ואדיבות לעולם".