מפקד מחוז הצפון במשטרה, ניצב שמעון לביא, סיפר היום (שני) על ההכנות האחרונות לקראת האירוע.

"אנחנו 48 שעות לפני ההילולה במירון ובישורת האחרונה. יש שיתוף פעולה בין ארגונים, משרדי הממשלה ורשויות החירום וההצלה, כדי שהאירוע יהיה בטוח לכולם. מדובר באירוע מאוד מאתגר. יש שינוי משמעותי של הסטטוס קוו - כולל הגבלת כניסה לקהל באופן כזה שרק 16 אלף איש יכולים להיות בכל זמן נתון על ההר. מעבר לכך יש הגבלת שהייה וגם שינויים בהסדרי הנסיעה", הסביר לביא.

הוא הדגיש כי מבחינת הציבור מדובר בשינויים משמעותיים. "אני רוצה להיות מאוד ברור בהנחיות לציבור שמגיע לכאן. בראש ובראשונה כמות הכרטיסים מוגבלת. אף אחד לא המציא את המספר, אלא הכמות נועדה כדי לשמור על שלום הציבור. מי שאין לו כרטיס, שלא יגיע למירון. אני מבקש מהציבור להיות סבלני - דווקא בגלל שמדובר במתכונת חדשה - כי גם אנחנו לא מורגלים בה. המשטרה כאן כדי לשרת את הציבור ואנחנו רוצים שהוא יגיע לפה ויחזור בשלום הביתה".

לביא התייחס לאיומים של גורמים שונים לנסות ולפגוע באירוע במירון על רקע השינויים שחלו בו. "אנחנו חשופים לשיח של קבוצות קיצוניות שמתכוונות לשבש את האירוע. במקרה כזה, אנחנו נפעל בנחישות ולא נאפשר למתפרעים ולמפרי סדר להרוס למרבית הציבור את ההילולה במירון".