קסטיאל בבית המשפט. ארכיון
קסטיאל בבית המשפט. ארכיוןצילום: Tomer Neuberg/Flash90

ועדת השחרורים קיבלה את בקשתו של אלון קסטיאל לשחרור מוקדם ממאסרו.

קסטיאל, שהורשע בביצוע עבירות מין בארבע נשים, ריצה עד כה כמעט ארבע שנות מאסר מתוך ארבע שנים ותשעה חודשי מאסר שנגזרו עליו. הפרקליטות עשויה לערער על ההחלטה ולבקש עיכוב ביצוע.

כזכור, בשנת 2018 נשלח קסטיאל לארבע שנות מאסר ועוד תשעה חודשים במסגרת הסדר טיעון. קסטיאל הורשע בעבירות של ניסיון אונס, מעשה מגונה בכוח, מעשה מגונה והטרדה מינית.

בשנת 2019 דחו שופטי בית המשפט העליון את ערעורו של אלון קסטיאל על חומרת העונש שנגזר עליו בבית המשפט המחוזי.

בפסק הדין כתב השופט דוד מינץ, "מכתב האישום עולה תמונה קשה של התנהגות אלימה מצדו של המערער כלפי נשים, החוזרת על עצמה בצורות ובדרגות חומרה שונות, וזאת לאורך שנים. כפי שכבר נקבע בבית משפט זה, מדיניות הענישה בעבירות מין צריכה להיות מחמירה, ולבטא את הנזקים המשמעותיים שנגרמו לגופם ונפשם של נפגעי העבירה, כמו גם את האינטרס הציבורי בהרתעתם של עברייני מין פוטנציאליים".

"מעבר לכך, איני מוצא פגם המצדיק התערבות במתחם הענישה שנקבע לגבי כלל העבירות בהן הורשע המערער. המערער מצביע ביחס לארבעת האישומים על שוני בין חומרת העבירות בפסקי הדין שנסקרו בגזר הדין לבין חומרת מעשיו שלו, ועל מתחמי ענישה שהרף התחתון שנקבע בעניינם נמוך ממתחם הענישה שנקבע עבורו. ברם, אף אם קיימים פערים כאלו, אין בכך בכדי להצביע על שגיאה במתחם שנקבע", ציין השופט.

השופט מינץ דחה את הטענה שחלוף הזמן ממועד ביצוע העבירה הראשונה מצדיק הקלה בעונש, "חלוף הזמן עומד לזכותו של נאשם כנסיבה מקלה כאשר הוא מהווה אינדיקציה לשינוי בהתנהגות, בהתנהלות ובדרכי החשיבה. לעומת זאת בענייננו, מאז ביצוע העבירה שבאישום הראשון, לפני 11 שנים, המשיך המערער בהתנהגותו, עד האירוע שבאישומים השני והרביעי, שהתרחשו שלוש שנים קודם להרשעתו בדין".