שרת הכלכלה אורנה ברביבאי
שרת הכלכלה אורנה ברביבאיצילום: רבקה יפה

שרת הכלכלה והתעשייה, אורנה ברביבאי, מגיבה הבוקר (שלישי) לפרסום המלצות וועדת המחירים להפסקת הפיקוח על מוצרי הלחם.

"אני מודה לחברי וחברות וועדת המחירים על עבודתם המקצועית ועל ההמלצות, אותן העבירו להחלטתי ולהחלטת שר האוצר, אשר כוללות המלצה להסיר את הפיקוח על מחירי הלחם ולהמשיך לפקח רק על רווחיות המאפיות ועל השינויים במחירים", אמרה ברביבאי.

היא ציינה עם זאת שבעת הנוכחית הסרת הפיקוח תפגע בציבור. "הלחם המפוקח הוא מוצר בסיסי, שצריך להיות נגיש בכל בית, בייחוד עבור אלו שהלחם עבורם הוא מרכיב חיוני בהזנת המשפחה, ואין ידם משגת מוצרי לחם שאינם מפוקחים. משרד הכלכלה משקיע בשנה האחרונה מאמצים גדולים מאוד על מנת להוריד את יוקר המחיה.
למרות עליית מחירי החיטה בעולם, עלייה במחירי האנרגיה, בשרשראות האספקה וחומרי הגלם, עמדתי היא כי אין סיבה לחרוג ממדיניות הפיקוח הקיימת".

"הציפייה היא כי גם המגזר העסקי יימנע בתקופה מאתגרת זו מהעלאות מחירים, ובפרט יימנע מהעלאת מחירי מוצרים בסיסיים ולכן החלטתי בשלב זה שלא לקבל את המלצת הועדה. אנו נמשיך את הדיאלוג מול ועדת המחירים ומול התעשייה, על מנת למצוא פתרונות הולמים באופן שיאפשר את שמירת הלחם כמוצר צריכה בסיסי במחיר הוגן, לרבות בחינת מחיר הלחם המלא וזאת לצד רגישות והתחשבות בצרכי התעשייה", הוסיפה ברביבאי.