לראשונה מאז החל לכהן כראש ממשלה, יגיע היום (שלישי) נפתלי בנט לביקור ביישוב ישראלי מעבר לקו הירוק.

בנט ישתתף בחגיגות 45 שנה לייסוד הישוב אלקנה במערב השומרון.

בנט ששימש בעבר כמנכ"ל מועצת יש"ע, והיה מזוהה עם מפעל ההתיישבות ביו"ש, נמנע בשנה האחרונה מהגעה לאזור. ביקורו הצפוי באלקנה עלול לעורר השלכות פוליטיות שכן מפלגות השמאל בממשלה מתנגדות בחריפות לקיומו של מפעל ההתיישבות.

הבוקר מפגינים ביישוב עשרות בני אדם בדרישה למנוע את ביקורו של ראש הממשלה, בהמשך להפגנות שנערכו במקום גם אמש.

ראש מטה מחאת הקו האדום יואל שילה שהיה בין המפגינים מסר "ראש הממשלה נפתלי בנט, כחלק מהתנעת מסע הבחירות, מנסה להתחנף לתושבי יהודה ושומרון אחרי שהוא החרים אותם עד כה, ומכר את מדינת ישראל למועצת השורא היינו מצפים ממי שהיה יו"ר מועצת יש"ע שיגדיל ויבנה בהתיישבות . בנט צריך להבין שהציבור בהתיישבות אומרים שהוא אינו רצוי כאן ולא ניתן לו למכור את אלקנה ויישובים נוספים למנסור עבאס וחבריו".

יגאל מלכה, ממארגני ההפגנה, מסר: "הנוכל שלא טרח להגיע לנחם ולו משפחה אחת ממשפחות עשרים הנרצחים מהחודש וחצי האחרונים, בחר להגיע דווקא לאלקנה, שתושביה מבהירים היום כי הוא רצוי פה היום בדיוק כפי שפוטין רצוי בקייב".

אורן ברט, תושב אלקנה שהפגין נגד ביקור רה"מ אמר ברדיו 103, "לא הצבעתי לנתניהו אלא לבנט בגלל שהבטיחו לי ימין אחר. לא תיארתי לעצמי שירושלים תיראה כמו שהיא נראתה אתמול, ושנפקוד 19 קברים שרה"מ לא טרח לפקוד ולנחם בהם - זה לא ימין, זו לא ציונות, זו לא יהדות וזו לא ישראליות".

סגן ראש העיר ירושלים, אריה קינג קרא בפייסבוק, "תושבי אלקנה (והסביבה) אל תתנו לנוכל, עוקר היהדות,עוכר הציונות ומקפיא ההתיישבות דריסת רגל ביישובכם. זאת הזדמנות נפלאה לתומכי ההתיישבות ומגשימי חזון הציונות להביע את סלידתם מ נפתלי בנט וימינה. אני קורא להתייצב מול מבנה המועצה המקומית אלקנה, רחוב הר הגלעד 2 ולמחות נגד נוכחותו של בנט באלקנה".

הביקור מגיע על רקע ההערכה שימיה של הממשלה ספורים ובחירות עתידות להתקיים בקרוב. גורמים שונים העריכו כשכתוצאה מכך בנט החל "לשבור ימינה".

בנוסף, בסוף השבוע האחרון הודיעה היועצת המדינית של בנט, שמרית מאיר, שהיא עוזבת את תפקידה. היא סומנה כאחת האחראיות ל"התמרכזות" של בנט בעיניי גורמים מסוימים.