אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: ISTOCK

תושב העיר אבו ביפן, בן 24, נדהם לפני מספר חודשים כאשר גילה בחשבון הבנק שלו סכום לא צפוי של 46.3 מיליון ין יפני (356 אלף דולר).

בדיקה קצרה העלתה כי לחשבונו של האיש הועבר בטעות הסכום הגבוה שהיה מיועד כמענק סיוע בתקופת הקורונה ל-463 בתי אב מקומיים השייכים לבעלי הכנסה נמוכה.

מיד לאחר שגילה את הסכום הגבוה שהועבר בטעות לחשבונו הבטיח האיש לשלטונות כי ישתף איתם פעולה ואף יחזיר את הכסף שאינו שייך לו. אלא שזמן קצר לאחר מכן הוא נעלם, וכל הניסיונות של הרשויות המקומיות לאתר אותו עלו בתוהו.

חקירת משטרה העלתה כי האיש נהג למשוך מחשבונו סכום של 600 אלף ין יפני מדי יום במשך שבועיים רצופים, וכאשר הצליחו השוטרים לעלות על עקבותיו הוא סיפר להם כי כבר בזבז את כל הסכום הענק על הימורים מקוונים.

"כבר העברתי את הכסף. אי אפשר להחזיר אותו. אי אפשר לבטל את זה יותר. אני לא ארוץ בניסיון להחזיר את הכסף. אני אשלם על הפשע שלי", צוטט האיש בכלי התקשורת ביפן, זמן קצר לאחר שהודה כי הוציא את הסכום אותו קיבל בטעות על הימורים.

ראש עיריית אבו, נוריהיקו הנאדה, אמר לאחר ישיבת מועצת העיר כי הוחלט להגיש תביעה בסך 51.16 מיליון ין יפני נגד האיש, שכוללים את הסכום אותו קיבל בטעות בתוספת הוצאות משפט. "נעשה את המקסימום כדי לקחת בחזרה את הסכום הגדול של הכסף הציבורי שחשוב מאוד לתושבינו", אמר הנאדה.

בינתיים גנב הכסף שוב נעלם, והמשטרה המקומית פתחה שוב בחיפושים אחריו, בתקווה להעמיד אותו לדין. גם עורך דינו של האיש אמר כי "ככל הנראה מרשי לא יוכל יותר להחזיר את הכסף שקיבל בטעות". הוא גם סיפר כי האיש פעל לבדו, והחליט לבזבז את הכסף על הימורים במקום להחזירו לרשויות.