בנימין נתניהו
בנימין נתניהוצילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

בליכוד מגיבים בצהריים (שני) לראש הממשלה נפתלי בנט שקרא לאופוזיציה לתמוך בחוק ממדים ללימודים, שקובע כי לוחמים, חיילים בודדים, וחיילים ממעמד סוציו מיוחד יהיו זכאים למלגת לימודים אקדמיים לאחר השחרור בגובה 66% מעלות שכר הלימוד.

''ממשלת ההונאה והחולשה של בנט, שתלויה להישרדותה בשונאי ישראל מרע"מ והרשימה המשותפת, לא מסוגלת להעביר שום חוק ציוני. במקום להתבכיין, בנט צריך להתפטר'', אמרו בליכוד. ''הליכוד יתמוך במימון של 100% מלגה לחיילים, על חשבון 50 מיליארד השקלים שבנט נתן למנסור עבאס''.

בקואליציה רוצים להעביר את חוק "ממדים ללימודים" בנוסח המקורי שלו, כפי שסוכם עם מפלגת ''ישראל ביתנו'' בהסכמים הקואליציוניים. בליכוד רוצים לראות את קואליציית בנט מובכת מחוסר היכולת שלה להעביר חוק התומך בחיילי צה"ל, ומצד שני לא רוצים לטרפד חוק למען החיילים בגלל צרכים פוליטיים.

את התוכנית השיק שר האוצר אביגדור ליברמן, שהיה באותה עת שר הביטחון, בשנת 2016. לפני שנתיים החליטה ממשלת נתניהו להתנות את המלגה בשעות התנדבות - דבר שסותר את עיקרי החוק. בהסכמים הקואליציוניים ישראל ביתנו דרשה להכניס את החוק המקורי לבסיס התקציב, כדי שהתוכנית תחזור לקדמותה, ועכשיו היא מוכנה כבר להצבעה.

ראש הממשלה בנט אמר מוקדם יותר: ''אני מבין מדוע איימן עודה מתנגד לחוק "ממדים ללימודים" שמעניק מילגות לימודים לבוגרי יחידות קרביות. אבל מדוע נתניהו חבר אליו נגד החוק, קשה להבין''.

לדברי בנט, אי-העברת החוק לא מפילה את הממשלה אלא מענישה לוחמי צה"ל משוחררים בתחילת דרכם, "שיצטרכו לשלם עשרות אלפי שקלים שאין להם".

"רק לפני מספר ימים האופוזיציה דווקא גילתה אחריות ותמכה בהעברת הסיוע הממשלתי לעסקים שנפגעו כלכלית בגל האומיקרון", אמר ראש הממשלה. ''איפשרתם לסייע לעסקים, אז חיילי צה"ל לא? אני קורא לנתניהו להתעשת ולהודיע מיד שחברי הכנסת מהליכוד יתמכו בחוק או לכל הפחות שלא יצביעו נגד, כך שהחוק למען הלוחמים יעבור''.