ח"כ סמוטריץ' בביקור ב'בת מלך'
ח"כ סמוטריץ' בביקור ב'בת מלך'צילום: דוברות

יו"ר מפלגת הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' הגיע לביקור מיוחד במקלטי 'בת מלך' המיועדים לנשים נפגעות אלימות במשפחה מהציבור הדתי והחרדי.

את סמוטריץ' ליוו היו"ר עו"ד צילית יעקובסון, המנכ"ל נח קורמן והסמנכ"לית אורלי טובולסקי חדד.

במסגרת הביקור נחשף סמוטריץ' לסיכונים של אלימות נגד נשים, להשלכות אי טיפול בנשים וילדים הנמצאים בתוך מעגל האלימות, לתהליכי ההגנה והשיקום אותם עוברים במקלטים, החזרה לחברה אחרי תקופה לא פשוטה, כמו גם לצורך הגדול לעשייה משמעותית להעלאת המודעות לנושא בתוך המגזר.

בסיום הביקור אמר חבר הכנסת: "כאבתי את הסיפורים הקשים והנוגעים ללב והתרגשתי מהעבודה המסורה של הצוותים המקצועיים של העמותה ומהיכולת שלהם להתמודד עם הכאב מנקודת מבט של צמיחה ותיקון".

לדבריו, "בת מלך עושה עבודת קודש, הן בהוצאת נשים נפגעות אלימות ממעגל האלימות והחזרתן למסלול חיים עצמאי מחודש, והן בפיתוח המודעות החברתית והקהילתית לתופעות של אלימות במשפחה ולאומץ הנדרש להשתחרר ממעגל האלימות ולהשתקם. קודם כל לעצמה ובהמשך לכך לטובת המשפחה והחברה כולה".

"משרד הרווחה עושה בעניין עבודה חשובה. ואולם יש עוד דרך ארוכה לעשות - בהתאמת המודל התקציבי של המקלטים למאפיינים היחודיים של מגזרים ספציפיים כדוגמת הציבור הדתי והחרדי, ובהסדרה נכונה ומתאימה יותר של המעטפת המשפטית שבתוכה פועלים המקלטים. מהיכרותי איתו אני סמוך ובטוח שהשר מאיר כהן עושה ויעשה כל שביכולתו כדי לסגור את הפערים הקיימים ואני מעמיד את עצמי לרשותו ולרשות בת מלך וכל גוף אחר שעוסק במלאכת הקודש הזו בכל תפקיד שבו אהיה בעזרת השם", סיכם סמוטריץ'

צילית יעקבסון, יו"ר בת מלך ביקשה להודות לו "על הביקור ועל הרצון האמיתי ללמוד ולפעול למען נשים וילדים נפגעי האלימות במשפחה בכלל ולמען פעילות עמותת בת מלך בפרט".