ד"ר יונה שרקי מהמרכז למדיניות הגירה ישראלית דיבר נגד כוונת ישראל להצטרף לאמנת איסטנבול, זאת במהלך הדיון שהתקיים הבוקר (רביעי) בוועדה לקידום מעמד האישה.

ד"ר שרקי הזכיר כי "בריטניה נמנעה עד כה מלאשרר את האמנה. הסיבה לכך פשוטה - החקיקה הפנימית שלהם אינה עולה בקנה אחד עם החקיקה הדרושה לפי האמנה. אם הם לא רוצים לעקוף את ההליך הדמוקרטי הפנימי, למה אנחנו רוצים לעשות את זה?".

שרקי הוסיף: "התפיסה של משרד המשפטים לפיה אפשר להגיש הערה פרשנית, שגויה. סעיף 78 באמנה מבהיר שלא ניתן להסתייג מהסעיפים הבעייתיים. האמנה פותחת פתח להגירה בלתי מבוקרת לישראל בשל פליטות על בסיס מגדר, בניגוד למשפט הבינלאומית והחקיקה הישראלית. הטענה שעלתה בדיון לפיה זה לא ייטמע לחקיקה הישראלית שגויה בסעיף 25 לפסק הדין מילת נשים של השופטת דפנה ברק-ארז היא מראה שבג"ץ כבר אימץ את האמנה, כולל התייחסות פרטנית לעובדה שישראל טרם הצטרפה לאמנה".

שרקי ציין כי במדינת מצרים, איתה יש לישראל גבול יבשתי שניתן להיכנס באמצעות ויזת תייר, לא פחות מ-80 אחוזים מהנשים עוברות מילת נשים. ח"כ אלון טל (העבודה) בדק את טענותיו של שרקי, והזדעזע לגלות שאחוז הנשים שעוברות מילת נשים במצרים עומד על 87%.