מתניהו אנגלמן
מתניהו אנגלמןצילום: דוברות

לקראת הילולת הרשב"י בל"ג בעומר במירון שנחגגת השנה באופן שונה מהעבר בשל האסון הכבד בו קיפחו את חייהם 45 איש, הוגשו לנציבות תלונות הציבור במשרד מבקר המדינה תלונות בנושאים שונים הנוגעים לדרכי הגישה ורכישת הכרטיסים, אשר רק באמצעותם תתאפשר השנה כניסה למתחם ההילולא.

התלונה הראשונה נגעה בעיקרה לדרכי הגישה לבעלי מוגבלויות פיזיות לאתר הקדוש. לאחר בירור הנציבות הובהר כי המשרד לשירותי דת מעניק שירות ייחודי לבעלי מוגבלויות (בעלי תו נכה) שיוכלו לעלות להר מהחניונים השונים על ידי אמבולנסים של ארגון "עזר מציון" כאשר ההרשמה לשירות נעשית באמצעות מוקד טלפוני מיוחד שמספרו פורסם בפרסומים הרשמיים לקראת ההילולא.

תלונה נוספת שהוגשה על ידי שני מתלוננים שונים, עסקה באפשרות לבטל כרטיס בשל טעות בשעות. חברות התחבורה הדגישו לציבור את החשיבות בדיוק השעות מאחר ולא יהיה ניתן לבטל, לדבריהם, את הכרטיסים לאחר הרכישה.

מבדיקת הנציבות עלה כי במקרה זה מדובר במכירה שחלה עליה הגדרת "מכירה מיוחדת" עליה לא חל חוק הגנת הצרכן המאפשר בשגרה ביטול עסקה, אך הבירור בנושא עדיין לא הסתיים.

כמות התלונות הגדולה ביותר הייתה סביב דרכי רכישת הכרטיסים. המתלוננים טענו כי האפשרויות הינם רק באמצעות האינטרנט או בעמדות דיגיטליות בבתי כנסת כאשר האוכלוסיה המבוגרת שאינה מתמצאת בתפעול מכשור דיגיטלי מתקשה ברכישת הכרטיסים.

לאחר בירור הנציבות עלה כי לצד דרכי הגישה הדיגיטליים הוקם גם מוקד טלפוני לרכישת כרטיסים, דרכה ניתן לרכוש כרטיס ללא חיבור לאינטרנט, פרטי ההתקשרות למוקד הופיעו בפרסומים המקדימים של המשרד לשירותי דת.