הילולת רבי שמעון בר יוחאי
הילולת רבי שמעון בר יוחאיצילום: דוברות

מירון תשפ"ב: מתפללים על הר מירון מספרים הערב על תחושת התוגה שנה לאחר האסון וטוענים כי ההיערכות היתה מוגזמת והובילה להישארות הציבור בבית.

"זה לא ל"ג בעומר", אומר לערוץ 7 אחד המתפללים על ההר. "תמיד ידענו לתאר את האווירה המעורבת על ההר ביום הזה, כשבפנים הציון של רבי שמעון בר יוחאי ישנה התעוררות עצומה בבחינת 'יום כיפור', ובחוץ, ברחבת הריקודים, אווירה של פורים. היום אין אווירה של פורים. יום כיפורים בפנים, יום כיפורים בחוץ, או ליתר דיוק: תשעה באב", אמר.

מתפלל אחר טען כי רף הביטחון שהוצב על ידי המשטרה היה מוגזם. תסתכל סביבך, אין כמעט אנשים. שנה שעברה בזמן הזה היו 60 אלף איש. עכשיו אני לא יודע אם יש 15 אלף איש על כל ההר. זה אמנם בטיחותי יותר, אבל יותר בטיחותי להשאיר את כולם בבית".

"עכשיו הסתיימה ההדלקה של האדמו"ר מבאיאן. בשנים כתיקונן, המוסיקה ברחבי המתחם היתה בשיא העוצמה והשמחה היתה פורצת גבולות. כעת התזמורת אינה עובדת. שקט ברוב חלקי ההר. כך לא נראה ל"ג בעומר, הוסיף.

בדבריו תיאר כיצד מפיקי האירוע 'מייבשים', לדבריו, את המתפללים. "הם לא הציבו דוכני מזון ושתיה, בקושי תאי שירותים. אלו שנתקעו בחניונים, נאלצו להישאר זמן רב במקום ללא שתיה, חשמל ושירותים. אחר כך יגידו שהם הצילו חיים".