אהרן רזאל
אהרן רזאלצילום: חנה טייב

"עולו", היה השיר הראשון שאהרן הלחין לכבודו של רבי שמעון בר יוחאי ויצא לפני שנתיים. כעת, לאחר האסון הנורא במירון, החליט אהרן להוציא את ניגון "כי לא תישכח" לעילוי נשמת הנספים הקדושים שעלו בסערה השמיימה.

שני משפטים עיקריים יש בשיר החדש. הראשון, הוא הפסוק שמופיע על הכניסה לציון הקדוש: 'כי לא תשכח מפי זרעו'. כידוע, סופי התיבות של הפסוק מרכיבות את המילה 'יוחאי'! זהו הסוד שגילה ר' נחמן שבזכות הזוהר הקדוש ופנימיות התורה, מובטח לנו שהתורה לא תשתכח! (מובא בהקדמה של ליקוטי מוהר"ן).

המשפט השני לקוח מתוך הפיוט 'בר יוחאי' ואיזה משפט מרגש מובא שם: "נעשה אדם נאמר בעבורך"!, כשהקב"ה אמר בתחילת הבריאה, 'נעשה אדם' הוא התכוון אליך ר' שמעון בר יוחאי. "אני מודה שהניגון הזה קצת שונה משאר הניגונים שלי" אומר רזאל, "מרגיש לי שהוא לקוח מאיזה רגש קוסמי כזה, אולי אפילו קצת שמיימי, ולכן, גם בעיבוד ניסיתי להשאיר אותו ככזה. ביקשתי לבטא את התחושה הזאת שיש במירון: הנה הגעתי למקום שנמצא מעבר ל'מקום' ול'זמן', אתרא קדישא מירון!"

ככלל, לאהרן קשר עמוק ורוחני למירון: "לא אשכח את הפעם הראשונה שהגעתי למירון! אף שגרתי כמעט שנה בצפת, כל אימת שכמעט נסעתי לעיירה הקדושה- משום מה זה פשוט לא יצא אל הפועל...".

רזאל מבין שמשמיים זה מתעכב, "כנראה שטרם הייתי מוכן נפשית ורוחנית. בסוף, אליהו החלילן לקח אותי בסיטרואן הישנה שלו, וכל כך התרגשתי ופשוט לא יכולתי להיכנס לציון, נשענתי על עץ ביער הסמוך לציון, והלחנתי את הניגון הזה..".