שביתה בבתי החולים. אילוסטרציה
שביתה בבתי החולים. אילוסטרציהצילום: ISTOCK

ההסתדרות הרפואית תקיים היום (חמישי) שביתה בת יממה בכל בתי החולים וקופות החולים במחאה על מספר אירועי תקיפה של צוותים רפואיים שהתרחשו בעת האחרונה, שניים מהם - השבוע.

בתי החולים יעבדו במתכונת שבת ויתקיימו בהם אך ורק ניתוחים מצילי חיים.

ד"ר יעל גילרמן, סגנית יו"ר איגוד רופאי המשפחה, אמרה לגלי צה"ל כי השביתה היא מחוייבת המציאות כדי להסב את תשומת הלב למצב הביטחון האישי הקשה של צוותי הרפואה.

"ברוב המרפאות בקהילה אין בכלל מאבטח. אנחנו בהחלט נמצאים בסיטואציות מורכבות וחווים אלימות - בערך אחת לשבוע", סיפרה גילרמן.

אמש, במרכז הרפואי לגליל בנהריה, ניסו עשרות בני משפחה של רוכב אופנוע מאבו סנאן שנפטר מפצעיו להתפרץ בכוח אל תוך חדר ההלם של בית החולים, תוך שהם תוקפים אנשי אבטחה ואזרחים.

המאבטחים, שחשו כי הם נמצאים במצב המסכן את חייהם, נאלצו להשתמש בגז פלפל, כדי לגרום להוצאתם של המתפרעים מחדר המיון.

המשטרה שהוזעקה למקום הרגיעה את הרוחות.

באירוע נפגעו כמה אנשי אבטחה באורח קל וטופלו במקום.

ביום שני התפרעו בני משפחה של מטופל שפונה לבית החולים הדסה הר הצופים במצב אנוש, לאחר שקיבלו הודעה על מותו.

עשרות מבני המשפחה, תושבי מזרח ירושלים, שברו דלתות וחלונות, הרסו את עמדת האחיות והיכו את אנשי הצוות.

מאבטחי בית החולים והשוטרים שהוזעקו למקום הרגיעו את הרוחות. שני אנשי צוות רפואי שנפגעו באורח קל טופלו בחדר המיון.

מבית החולים נמסר: "הצוות כולו נותר מזועזע ונסער מן האלימות הקשה. בשעה זו נמצאות במקום מנהלת בית החולים ומנהלת השירות הסוציאלי, לשם ביצוע הליך תמיכה ועיבוד האירוע עם הצוות".

ד"ר תמר אלרם, מנהלת בית החולים הדסה הר הצופים אשר הגיעה מיידית אל המקום אמרה: "אנו בהדסה מביעים זעזוע עמוק לנוכח הארוע הקשה שאירע כאן, במקום שבו חושבים רק על הצלת חיים ופועלים להקלה על מכאובם של מטופלים. הצוות שלנו, אנשים מסורים שעושים עבודתם נאמנה בכל שעות היממה, הוכה ונחבל, ולא מאמין שלאחר המאמצים שהושקעו בטיפול בחולה, משפחתו גמלה להם בכזו אלימות קשה. אסור לנו לשקוט ולנוח עד שימוצה איתם הדין באופן המחמיר ביותר".