בית החולים וולפסון
בית החולים וולפסוןהמרכז הרפואי וולפסון

האלימות בבתי החולים נמשכת: מטופל היכה הלילה (שישי) רופא בחדר המיון בבית החולים וולפסון בחולון ושבר את משקפיו. הרופא הגיש תלונה במשטרה.

בבית החולים וולפסון אמרים כי הם "מגנים בכל תוקף אלימות פושעת כנגד הצוותים המטפלים. מקרי אלימות יטופלו בחומרה רבה אל מול רשויות החוק".

ד"ר ענת אנגל, מנכ"לית המרכז הרפואי וולפסון הבהירה, "אנחנו משתמשים בכל הכלים שבידנו כדי שהצוותים שעובדים יום ולילה במסירות ובמקצועיות למען המטופלים יחושו מוגנים בעבודתם. אולם ניכר שצריך לטפל בנושא האלימות ברמה לאומית ולמצות את האכיפה והענישה כלפי כל הנוקטים באלימות".

הלילה גם שני תושבי אבו סנאן בחשד שתקפו אנשי צוות במרכז הרפואי לגליל בנהריה שלשום. שני החשודים, בני 18 ו-21, הם בני משפחתו של רוכב האופנוע שנהרג בתאונת דרכים קטלנית ודבר מותו עורר את המהומה האלימה.

הם נעצרו לאחר שניצפו כשהם נוהגים באלימות בתיעוד ממצלמות האבטחה בבית החולים.

מחקירת המשטרה עלה כי החשודים ניסו להתפרץ בכח לחדר הטראומה במרכז הרפואי, תוך שתקפו באמצעות ידיהם ובבעיטות את מאבטחי בית החולים אשר ניסו למנוע מהם את הכניסה.

בעקבות התקיפה אחד מהמאבטחים נזקק לטיפול רפואי. המשטרה מתכוונת לבקש מבית משפט השלום בחיפה להאריך את מעצרם של השניים.

נזכיר כי ביום שני התפרעו בני משפחה של מטופל שפונה לבית החולים הדסה הר הצופים במצב אנוש, לאחר שקיבלו הודעה על מותו.

עשרות מבני המשפחה, תושבי מזרח ירושלים, שברו דלתות וחלונות, הרסו את עמדת האחיות והיכו את אנשי הצוות.

מאבטחי בית החולים והשוטרים שהוזעקו למקום הרגיעו את הרוחות. שני אנשי צוות רפואי שנפגעו באורח קל טופלו בחדר המיון.

אתמול קיימה ההסתדרות הרפואית שביתה בת יממה בכל בתי החולים וקופות החולים במחאה על מספר אירועי תקיפה של צוותים רפואיים. בתי החולים עבדו במתכונת שבת והתקיימו בהם אך ורק ניתוחים מצילי חיים.