היריון בטיסה. אילוסטרציה
היריון בטיסה. אילוסטרציהצילום: iStock

הדיילת דיאנה ג'ירלדו, שעבדה על מטוס חברת "פרונטיר איירליינס" במהלך טיסה מדנבר לאורלנדו, הבחינה כי אחת הנוסעות לחצה על הכפתור המבקש את עזרת אנשי הצוות.

כאשר ניגשה למושב הנוסעת, הופתעה לגלות כי הנוסעת שהיתה בהריון מתקדם החלה לחוש בצירי לידה מוקדמים ונכנסה למצוקה.

צוות המטוס ניסה לבדוק האם יש רופא בקרב הנוסעים, ולאחר שהתברר כי אין אחד כזה, החליטה הדיילת ג'ירלדו ליילד את האישה בעצמה.

היא הובילה את האישה ההרה לתא השירותים במטוס, ושם החלה בפעולות סיוע שהסתיימו בלידה מוצלחת של תינוק בריא.

רשת CBS News שדיווחה על המקרה סיפרה כי לאחר שהלידה הושלמה, החליט הטייס להנחית את המטוס בפלורידה, שם המתינו אנשי צוות רפואי שסייעו בהעברת האישה היולדת והתינוק לבית המחולים המקומי.

"כל הצוות באמת עשה עבודה נהדרת. זו הייתה עבודה טובה, ושמחתי לראות את כולם עובדים יחד כדי לגרום ללידה מוצלחת במטוס", כתב הטייס כריס ניי.

חברת "פרונטיר איירליינס" מפעילה טיסות מוזלות ברחבי ארה"ב פרסמה פוסט בדף הפייסבוק של החברה בו שיבחה את פעולותיה של ג'ירלדו שסייעה בהאת תינוק בריא לעולם על גבי המטוס.

שמו של התינוק לא פורסם, אולם האם המאושרת הודיעה כי החליטה להעניק לו את השם האמצעי "Sky", בעברית "שמיים". זו לא הפעם הראשונה בה אישה הרה נאלצת ללדת באוויר.

בחודש מאי 2021 חשה נוסעת בטיסה מסולט לייק סיטי להונולולו בצירי לידה מתקדמים. למרבה המזל היו על המטוס רופא ושלוש אחיות טיפול נמרץ, שסייעו מיד ליילד את התינוק הבריא.