תאורה
תאורהצילום: קרני תכלת

מהשיק העתיק דרך הטוויסט התעשייתי ועד העכשווי. תאורה, כמו כל מרכיב אחר בעיצוב הבית, מוצעת במגוון רחב של סגנונות - כך שיהיה אפשר להתאים את גופי התאורה לקו העיצובי המאפיין את סביבת המגורים.

כיום ישנם גופי תאורה העשויים מחומרי גלם מסקרנים בטכנולוגיה מתקדמת והתוצאה היא גופים מפוסלים ובלתי שגרתיים, שמהווים פריט פונקציונאלי ואסתטי שמעצים ומשדרג כל חלל!

תאורה מעוצבת תתרום לבית שלכם ביופייה והן באפשרות הפרקטית לווסת את האור לפי תרחישים שונים ומצבים מיום ועד לילה וליהנות ממרחב מואר שנעים לשהות בו.

מהם הסגנונות הבולטים בזירת התאורה וכיצד תבחרו מנורות שישתלבו בביתכם בדרך הרמונית ואפקטיבית? עקרונות חשובים והכרות עם סגנונות מובילים מתוכם תוכלו לבחור את המועדפים עליכם.

תאורה מעוצבת בסגנונות מובילים
תאורה מעוצבת בסגנונות מוביליםצילום: קרני תכלת

נפלאות התאורה המודרנית

תאורה מודרנית מתכתבת עם המאפיינים הדומיננטיים בבית מואר בצורה מודרנית מובהקת. אלה הם גופי תאורה בעלי קווים נקיים, סגנון מלוטש, לרוב מחומרי גלם מתכתיים, זכוכית, אלומיניום, פליז וכן בצורניות גיאומטרית מובחנת והדפסים ייחודיים.

התאורה המודרנית היא לרוב מינימליסטית מאופקת בעלת גוף דקיק ומבנה קלל ואוורירי שלא תופס מקום רב בחלל במראה מאופק וסולידי, אך עם זאת כזה ששומר על פאסון ונוכחות. ניתן ליהנות מגופים זוויתיים מודרניים שניתן לכוונן לאזורים שונים.

במקרים רבים אלה יהיו נורות בגוון אפור שמאוד טרנדי בימים אלה או צבעים עזים ופסים משולבי LED שנחשב לעמיד, חסכוני באנרגיה המפיק אור נעים.

תאורה קלאסית על-זמנית

לתאורה קלאסית יש יתרון בכך שהיא צולחת את מבחן הזמן ובעוד רהיטי ואביזרי הבית שלכם יתחלפו ויתעדכנו לפי הבשורות העכשוויות, המנורות הקלאסיות יחזיקו מעמד ויתמזגו עם כל בחירה עיצובית שתעשו. ברוב המקרים מדובר במנורות קריסטל או זכוכית, נברשות קלאסיות בגימור סאטן, תאורת פמוטים מסורתיים.

להאיר את הפנים בסגנון כפרי

אם ברצונכם להביא את החוץ אל הפנים תוכלו לעשות זאת באמצעות תאורה כפרית שמתכתבת עם אלמנטים מהטבע וחיי הכפר, פרובנס או טוסקנה, ברזל יצוק או תאורה עומדת מעץ, מנורות עם אובייקטים שמייצגים עלים, צמחייה עשירה, פרחוניות מלבבת וססגונית, קצוות משוננים, מנורות בגווני אדמה, פרופילים ופיתוחים, אלמנטים דקורטיביים ופיסוליים, נגיעות של פליז עתיק, עששיות - לרוב אלה יהיו גופים כבדים ומאסיביים יותר מאלה המודרניים והם בעלי אפקט שמייצר חמימות ורוגע.

מהתעשייה אליכם הביתה

בשנים האחרונות עלתה קרנם של מטבחים תעשייתיים הודות לתוכניות בישול והמודעת הגבוהה לגסטרונומיה. יחד עם הבית התעשייתי של קירות חשופים, תעלות אוורור שמתפקדות כאלמנט עיצובי בחלל, קיר בריקים וכדומה אפשר לראות גם תאורת נורות אדיסון וגופי מתכת מבריקה או מתכת מוברשת, מנורות דמויות צינורות חלולים, גלי מתכת , שימוש מאסיבי בכרום, נחושת, צבע בעל אפקט מקולף או אפקט של כביכול חלודה, קונסטרוקציות מעניינות, נורות חשופות, מסגרות חצובות ושילובים מעניינים עם בטון.

בחרו תאורה מעוצבת שממשיכה את הקו העיצובי של סביבת המגורים או להפך: בולטת בצורה מנוגדת על רקע העיצוב השולט בחלל. מה שבטוח: אל תתפשרו על מנורות בסטנדרטים גבוהים באיכות גבוהה ובעיצובים שתאהבו.

תאורה
תאורהצילום: קרני תכלת