אוהדי הפועל תל אביב (ארכיון)
אוהדי הפועל תל אביב (ארכיון)צילום: עודד קרני, מנהלת הליגה

תובע איגוד הכדורסל, עו"ד איתמר ליפנר הגיש היום (שני) כתב אישום חמור נגד הפועל תל אביב בעקבות אירועי הדרבי שנערך אמש בהיכל הדרייב-אין שבתל אביב, אולמה הביתי של הפועל תל אביב.

כזכור, אמש, במהלך משחק הכדורסל שהתקיים בין מכבי תל אביב למארחת הפועל תל אביב במסגרת המשחק הרביעי בסדרת רבע גמר הפלייאוף, השליכו אוהדי הפועל תל אביב מספר פעמים חפצים לפרקט וסיכנו את בריאותם של השחקנים.

לאחר מספר פעמים של השלכת חפצים, במהלך הרבע הרביעי החליטו שופטי המשחק לעצור ודרשו את פינוי אוהדי הפועל תל אביב מהיציע ואיימו לסיים את המשחק מוקדם.

רק התערבות של יו"ר הפועל תל אביב לאחר 10 דקות כאשר זה קרא לאוהדי קבוצתו להפסיק את זריקת החפצים, איפשרה את המשך המשחק בסופו הפועל תל אביב הפסידה וסיימה את העונה כשהודחה על ידי היריבה העירונית מכבי ת"א.

היום החליט תובע איגוד הכדורסל, עו"ד ליפנר להעמיד כצפוי את הפועל תל אביב כאשר הוא מאשים את האדומים בעבירות שונות של התפרעות אוהדים.

בדרישתו לבית המשפט, כתב עו"ד ליפנר כי יש לסגור את היציע ממנו הושלכו כוסות משקה לשני משחקים בפועל, בפתיחת העונה הבאה ומשחק נוסף על תנאי וכן לגזור קנס כספי על שימוש בצופרים שהפריעו לפסקי זמן מכבי תל אביב ועל קריאות ההסתה "שמעון מזרחי תתאבד".

בכתב האישום שלו מציין ליפנר כי ארבע פעמים במהלך המחצית השנייה ופעם אחת בהפסקת המחצית, הושלכו כוסות משקה וארטיק מיציע אוהדי הפועל תל אביב אל הפרקט וגרמו להפסקת המשחק. במהלך אחת הזריקות החליק איגור קולשוב מהפועל וכמעט נפצע.

"לאחר שהבינו השופטים כי לא יהיה זה מעשי לפנות את היציע, התלבטו אם להפסיק את המשחק על מנת לשמור על בריאות השחקנים. בסופו של דבר הוחלט באופן חריג לאפשר ליו"ר הפועל, מר רמי כהן, לפנות אל הקהל על מנת לבקש מהם לחדול מהשלכת החפצים".

ליפנר טוען כי "האירועים המתוארים לעיל חריגים בחומרתם, הן בשל היקף הפעמים באופן שבו כמעט הופסק המשחק לגמרי והן בשל העובדה ששחקן נפגע, ועלול היה לספוג פציעה חמורה כתוצאה מהשלכת כוסות המשקה".

שחקנה של מכבי ת"א, סקוטי ווילבקין הגיב להתפרעות אוהדי הפועל תל אביב, כשאמר בשידור חי בחשבון הטוויטר שלו: "שיחקתי ביוון וזה לא היה קרוב למה שהיה אתמול. אני חושב שאוהדי הפועל תל אביב לא אוהבים את ישראל אחרת הם לא היו שרים שיאים על השואה. המשחקים נגדם הם אחת הסיבות שבגללה אני שונא לשחק בישראל, הם לא מכבדים אף אחד, אפילו לא את השחקנים שלהם".

גם במנהלת הליגה הגיבו לאירועי הדרבי שהתקיים תחת אחריותם כשאמרו: "המנהלת מגנה בכל תוקף התנהגות אלימה ביציעים ומחוצה להם. צר לנו שיש מי שבוחרים לפגוע בצורה שכזו בהתנהלותו התקינה והספורטיבית של המשחק והענף כולו ואף מסכנים את השחקנים והאוהדים. אנו מחזקים את ידי הנהלת הפועל תל אביב שהחליטה לטפל בנושא בצורה רצינית על מנת שמקרים כאלה לא יקרו".

יו"ר המנהלת, שמואל פרנקל, הוסיף: "אי אפשר לעבור בשתיקה על אירועים כאלה שגבלו בסיכון ממשי של בריאות השחקנים. חשוב לי לציין כי אני יודע שישנו רוב גדול של אוהדי כדורסל שהם אוהדים מצויינים ונגד התופעה ואף יצאו כנגדה בעת האירועים שהתרחשו אמש. אני מצפה מכל קבוצה בליגה לעשות פעולות ממוקדות על מנת למגר ולהוקיע את התופעות האלימות מאולמות הכדורסל בעתיד. עוד אציין את הערכתי לצוות השיפוט של משחק הדרבי אמש שעל אף הקושי, הביאו את המשחק לסיומו החוקי על הפרקט. חשוב שהם יקבלו גיבוי מלא במקרים כאלה מהקבוצות, מהמנהלת ומהאיגוד. אני קורא לכל הגורמים: משרד הספורט, משטרת ישראל, איגוד הכדורסל והמנהלת לחבור ולשתף פעולה במיגור האלימות באולמות הכדורסל".