הרב בני קלמנזון
הרב בני קלמנזוןצילום: ישיבת עתניאל

ראש ישיבת עתניאל הרב בני קלמנזון מתנצל על הכנסת שמו למכתב הרבנים נגד אי-הזמנת ראש הממשלה נפתלי בנט לאירוע יום ירושלים בישיבת מרכז הרב.

במכתב שפרסם הרב קלמנזון היום (שני) הוא כתב: "שמי הופיע במכתב רבנים יקרים הקוראים גם בעת של דיונים קשים ומרים בתוך הציונות הדתית, להתמודד על דעות ועל גופם של דברים ולא על גופם של אנשים. אכן אני חווה בכאב את הקיטוב בעם ובמיוחד בציבור שאליו אני שייך. גם בהיותי חלק ממשפחה שכולה, התנגדתי לקולות הלא מכובדים שהשמיעו אנשים יקרים ממשפחת השכול מול ראש הממשלה בעת אירוע ממלכתי".

"גם כאדם המתנגד לממשלה הנוכחית, ואף מייחל לנפילתה, קראתי לא להחרים איש. לא אדם מן השורה, לא רב המביע דעות מנוגדות לאחרים, וגם לא בעלי תפקידים ממלכתיים ופוליטיים באשר הם", ציין. "למרות כל זאת אבקש להתנצל על פרסום שמי במכתב שפורסם לאחרונה. מכתב המבקר ישיבה חשובה ויקרה על החלטותיה בעניין טקס יום ירושלים הבא עלינו לטובה בשמחה".

לדבריו, "במכתב שהוקרא לי ועליו התבקשתי לחתום לא הוזכרה כל ישיבה ספציפית! לתומי הבנתי, בשגגה, שמדובר בקריאה כללית לאחדות גם בתנאי מחלוקת. ובשל כאב הקיטוב ההולך ופושה במחננו הסכמתי להכנסת שמי. אבל לאור העובדה שיש כאן התערבות ספציפית וביקורת על מקום ספציפי אני סבור כי אין לי כל זכות מוסרית להתערב בהחלטה פרטית של מוסד קדוש זה או אחר, על אחת כמה וכמה שמדובר בישיבה יקרה וקדושה כל כך כמו 'מרכז הרב'".

"אני בטוח שראש הישיבה ורבותיה הקדושים חשבו היטב על דרכם והגיעו להחלטתם בקדושה ובטהרה. אינני מבקר גם את המחתימים", הוסיף. "הטעות כולה שלי. מבקש מחילה מרבני הישיבה ומכלל הציבור על מה שעלול להצטייר כפגיעה בכבוד הישיבה ובכבוד רבניה".

כפי שפורסם, רבנים מוכרים ואנשי ציבור בציונות הדתית, רובם מזוהים עם הצד הליברלי של המפה הפוליטית-דתית, פרסמו מודעה רשמית שמגנה את ההחלטה של ישיבת מרכז הרב. "כאבנו לשמוע על ההחלטה להחרים את ראש ממשלת ישראל מאירוע ההודיה ליום ירושלים בישיבת מרכז", כתבו אישי הציבור. "אנו קוראים לעוסקים במלאכה לפעול ולתקן את העיוות והתקלה החמורה שיצאו תחת ידם ולהזמין את ראש ממשלת ישראל, כפי שנהגתם בשנים האחרונות, ואף אישים אחרים הנושאים בתפקיד ממלכתי (יו"ר הכנסת, יו"ר האופוזיציה) ולחגוג ביחד את איחודה של ירושלים בירת ישראל לנצח נצחים". בסוף המכתב חתמו "דרך החרמות והנידויים אינה דרכנו".

על המכתב חתומים בין היתר הרב דוד סתיו, הרב בני קלמנזון, הרב יואל בן נון, הרב יוחנן פריד (יו"ר בית הרב קוק), הרב ניר יעקב מס, הרב אוהד טהרלב, הרב מאיר נהוראי, הרב דוד ביגמן, הרב יהודה גלעד, אשת ההלכה מלכה פיוטרקובסקי ורבנים נוספים. כמו כן חתומים על המכתב אנשי הציבור חיותה דויטש, אברי גלעד ומוטי קרפל.