איתמר בן גביר
איתמר בן גבירצילום: אריה לייב אברמס, פלאש 90

שירות הביטחון הכללי בחקירה משותפת עם מחוז ירושלים במשטרת ישראל חשף התארגנות טרור של מחבלי חמאס ממזרח ירושלים שתכננו לבצע פיגועים לעבר יעדים ישראליים ובהם הרכבת הקלה בירושלים, כך הותר לפרסום.

בין השאר תכננו החשודים פיגועי ירי לעבר יעדים ישראלים ודמויות ציבוריות ובאופן ממוקד התכוונו המחבלים לרצוח את ח"כ איתמר בן גביר. עוד עלו כוונות לייצור מטעני חבלה כדי לממש פיגוע חטיפת חיילים.

המחבלים אף רכשו רחפן לטובת חימושו ומימוש פיגוע באמצעותו נגד הרכבת הקלה בבירה.

על פי העולה בחקירה בשב"כ, החוליות פעלו בהובלת רשיד רשק, פעיל חמאס בולט תושב העיר העתיקה בירושלים, אשר במקביל לפעילותו זו, תכנן יחד עם מנצור צפדי, פעיל חמאס מאבו תור, פיגוע ירי או התאבדות בירושלים.

בנוסף, התברר בחקירה בשב"כ כי חברי החולייה תכננו להסתתר בחברון או בג'נין לאחר מימוש הפיגועים אותם תכננו.

עוד עלה בחקירה בשב"כ כי רשיד רשק הקים מערך של פעילים בירושלים שמטרתו ביצוע הפרות סדר בשכונות מזרח העיר ובהר הבית במהלך חודש רמדאן האחרון, במטרה לערער את היציבות בהר הבית ובירושלים. בתוך כך, העבירו הפעילים זיקוקים רבים וכן דגלים וסרטי חמאס לשכונות מזרח העיר ולהר הבית לשימוש בעת הפרות הסדר במהלך חודש רמדאן.

נגד המעורבים הוגשו כעת כתבי אישום חמורים על ידי פרקליטות מחוז ירושלים.

הרחפן שרכשו המחבלים
הרחפן שרכשו המחבליםצילום: דוברות שב"כ

על פי כתב האישום שהוגש, "מנצור צפדי הצטייד בשני נשקי "איירסופט" מסוג רובה M16, אימן והדריך את חברי חולייתו להשתמש בנשק. עצפדי וסלאיימה קשרו קשר לחבר מטען צינור לרחפן ולפוצץ אותו מעל הרכבת הקלה בירושלים או לפוצץ אותו מעל בתי יהודים בא-טור. כחודשיים לפני הרמדאן צפדי ואבו נאב חילקו לצעירים זיקוקים, כרזות חמאס, דגלי חמאס ותמונות של מחמד דף, ראש גדודי עז א-דין אל קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס, במטרה להכניס אותם להר הבית".

"כמו כן, בתחילת חודש הרמדאן השניים קנו רימון גז ורימון הלם, זאת במטרה לעשות בהם שימוש בעימותים נגד כוחות הביטחון בהר הבית. בתחילת חודש אפריל, נעצר צפדי כאשר היה בדרכו להר הבית במטרה להשתתף בעימותים עם כוחות הביטחון או יהודים אשר יגיעו למקום. על פי כתב האישום הנאשמים השתתפו בהתפרעויות ובעימותים בהר הבית במהלך מבצע שומר החומות לפני כשנה, הנאשמים יידו אבנים וירו זיקוקים לעבר כוחות הביטחון בהר הבית", נכצב בכתב האישום המייחס למחבלים עבירות של קשר למעשי טרור של רצח בנסיבות מחמירות וחטיפה לשם סחיטה, אימונים או הדרכה למטרות טרור, קשר למעשי טרור של חבלה בחומר נפיץ, הכנה לביצוע מעשה טרור של חבלה בחומר נפיץ, מתן אמצעים לביצוע פשע או עוון, חברות בארגון טרור, עבירות בנשק, ניסיון תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות והתפרעות.

ח"כ איתמר בן גביר הגיב לחשיפת האיומים עליו וטען: "מילים יכולות להרוג. זה לא סוד שבמשך כל החודשים האחרונים לפיד ובנט מסיתים נגדי. כך לדוגמא לפיד קרא לי צאצא של יגאל עמיר ובנט מנסה להוציא אותי מתחום הלגיטימיות. עיתון הארץ מקדיש כל בוקר טור נגדי - על אנשי השמאל לדעת שמילים יכולות להרוג".

"אני מודה לכוחות הביטחון שסיכלו את נסיון הפגיעה בי, ומצפה שימשיכו לחקור את מאות קריאות ההסתה נגדי ולהעמיד לדין את המסיתים, המאיימים ושולחיהם. לא ארתע מאיומים וכוונות חיסול ואמשיך לפעול במאבקי הצודק למען עם ישראל", דברי בן גביר.

רעייתו, איילה הוסיפה בראיון לרדיו 'גלי ישראל: "זה מלחיץ, אין ספק. כמה חולניות ורוע יש בצד האויב, רוע וזדון. ברוך ה׳ יש לנו כוחות ביטחון עם הרבה נחישות. ברור שלא זה מה שירתיע אותנו ואיתמר ימשיך לפעול עבור עם ישראל וארץ ישראל. אני מסתובבת עם אקדח כבר כמה שנים, הוספתי עוד מחסנית לחגורה ומסתובבת עם זה כל הזמן. הילדים מבינים ויודעים, איתמר עדכן את הילדים הגדולים שכבר נמצאים ממילא ברשתות החברתיות. אנחנו מכירים את המציאות הזו לא מהיום".