השבוע עלה לאוויר הסרטון הראשון בסדרת הסרטונים של פרויקט "פעם בשבוע" מבית "מכון התורה והארץ" ובשיתוף האגף לתרבות יהודית במשרד החינוך

הסרטון עסק בקשר שבין עמ"י לארצו המתבטא באדמה. בהמשך עסק הסרטון בחשיבות של תמיכה בחקלאי הארץ ובקניית פירות הארץ על מנת לזכות לחוות את הקשר לא"י בצורה הנעלה ביותר.

את הסרטונים מלווה האומן המוכר נועם יעקובסון, אשר בדרך ייחודית ולעיתים עם מעט הומור, מצליח לחדור אל הילדים ולעורר בהם עניין בנושא השמיטה. והם מופצים על ידי בתי הספר השונים ברחבי הארץ לתלמידיהם.

פרויקט "פעם בשבוע" הינו חלק ממיזם, הנערך בחצי האחרון של שנת השמיטה, אשר מתקיים בשבעת השבועות האחרונים של שנת הלימודים ומתמקד בתלמידי בתי הספר מתוך מטרה להפוך את מצוות השמיטה לחוויה לימודית החודרת אל הלב. ומתוך חשיבה שילדי ישראל צריכים להעמיק באירוע הייחודי של השמיטה אשר מגיע רק פעם בשבע שנים.

סרטוני אתגר השבע עם נועם יעקבסון
סרטוני אתגר השבע עם נועם יעקבסוןצילום: מכון התורה והארץ

במסגרת הפרויקט, בכל שבוע נבחר נושא אחר הקשור לשמיטה, ומוצג באמצעות סרטון לימודי, אשר מציב לילדים אתגר נושא פרסים. מאז שעלה הסרטון התקבלו פניות ותגובות רבות של ילדים אשר לוקחים חלק במיזם.

מכון התורה והארץ משקיע רבות במיזם מתוך ראיה שיש להתמודד נכון עם אתגר החקלאות הישראלית בשנת השמיטה, ולהעצים אותה.

הרב יצחק דביר, סגן ראש מכון התורה והארץ: "חשוב להבטיח שחווית השמיטה לא תעבור לאף אחד מאיתנו ליד האוזן, אלא לתוך הלב".

מכון התורה והארץ עוסק כבר בנשך שנים בחקר ובהוראת המצוות התלויות בארץ. מטרת מיזם זה, כמו עשרות מיזמים נוספים אותם מקיים המכון, הינה לפגוש את הציבור בכל הרבדים ולקדם ערכים תורניים המחברים את הציבור לארץ ולתורה יחד.