נפתלי בנט
נפתלי בנטצילום: ג׳ארד ברנשטיין

מדרשת לינדנבאום מבית רשת 'אור תורה סטון' ערכה אמש (שלישי) ערב לימוד וניגון לרגל יום ירושלים במעמד ראש הממשלה נפתלי בנט וסגן השר לשירותי הדת מתן כהנא.

בנט דיבר על הפלגנות בחברה הישראלית והביע דאגה מקולות השנאה הנשמעים בשני המחנות, "כראש ממשלה הדבר שמטריד את מנוחתי הרבה מעבר לאיומים מאירן או חמאס זוהי הפלגנות הפנימית שמשתקת ולא מאפשרת לנו להילחם ולהתמודד עם אתגרים ואויבים. השנאה נובעת מהשיוך הקבוצתי ולא בשל שינויי דעות כי תפישתנו האידאולוגית דומה לזו של חברי כנסת רבים מהליכוד.

"יש לנו אתגר להתגבר על גן השבטיות שאנו מתקשים להתנתק ממנו עוד מתקופת התנ"ך", אמר ראש הממשלה. "אני לא חושב לרגע שבני פלוגתא שלי בשמאל אוהבים את המדינה פחות ממני. אין לי מונופול על אהבת המדינה, לא כל הצדק אצלי, ולא רק אנשי השמאל כמהים לשלום. מהות הגאולה היא להסתדר עם הכול. אין לנו תעודת ביטוח שהכל יהיה בסדר, אבל אנחנו צריכים להתאמץ בשביל להגיע לכך".

אחת התלמידות הזכירה לבנט את הבטחתו לפני הבחירות - לא להקים ממשלה עם השמאל ורע''מ, ולא להפוך את יאיר לפיד לראש הממשלה. "הבטחתי לא להקים ממשלת שמאל, אבל זו לא ממשלת שמאל. הבטחתי לגבי לפיד ולא עמדתי בזה, ואני מודה שהשגיאה הייתה שהבטחתי, ובדיעבד זו הייתה טעות שהבטחתי זאת. נתניהו לא הצליח להקים ארבע פעמים ממשלה ושאלתי אם נכון להפר הבטחה או לעשות את שנכון לישראל. זה היה קשה וידעתי שאחרי ההחלטה ישתחרר הגיהינום. אני גאה במה שאנחנו מנסים לעשות. מקווה מאד שהממשלה תחזיק מעמד כי ללכת לבחירות עכשיו זה אסון''.

בנט במדרשת לינדנבאום
בנט במדרשת לינדנבאוםצילום: ג׳ארד ברנשטיין

היום אמורה המדינה להעביר את עמדתה לבג''ץ בנוגע לפינוי ישיבת חומש. בנט אמר כי "יש חוק שקובע שבנייה ביישובים שהיו חלק מההתנקות היא בלתי חוקית, נכון לעכשיו החוק לא שונה. כבר עשור מפנים את חומש כל פעם מחדש, ואנחנו מדברים על כך וצריך להפעיל שכל ישר ואנו בעיצומו של גל טרור ואנחנו חייבים לנהוג בחכמה".

ראש מדרשת לינדנבאום הרב אהד טהרלב, אמר באירוע: "ראש ממשלתנו היקר, מן הבית הזה בירושלים - בית המדרש הגדול בעולם לנשים, מקום בו אנו מחנכים לעין טובה ולקבלה והכלה של האחר, אני רוצה לברך אותך שתמשיך לנסות לאחד את עמנו, שתזכה להמשיך ולהוביל את עמנו למחוזות של יציבות, אהבה ואחוה ומעל הכול לאחדות ישראל".