ח"כ ביטון: "לא אצביע עם הקואליציה למעט במקרים של אי אמון"ערוץ כנסת

יו"ר ועדת הכלכלה מיכאל ביטון הודיע שלא יהיו יותר ישיבות של ועדת הכלכלה ולא יצביע יותר עם הקואליציה למעט הצעות אי אמון על רקע רפורמת התחבורה הציבורית.

ביטון נעל הבוקר, זמן קצר אחרי שנפתחה, את ישיבת הוועדה בנושא רפורמת תערפי התחבורה הציבורית והודיע: "החל מהיום כל דיוני ועדת הכלכלה וועדות המשנה מבוטלים ואני לא אצביע עם הקואליציה, למעט בהצבעות אי אמון, שלא יהפכו את זה לפוליטי".

"אל תפגעו בחקלאים בצפון ובחלשים בתח"צ ותקבלו אותי שותף. עד אז לא אצביע במליאה, אולי בהמשך אף אצביע נגד. אם יש מנהיגות בישראל, ראש ממשלה וראש ממשלה חליפי, ניתן למנוע פגיעה. גם שינוי של 70 עד 80 אחוזים אקבל. אז או שתדחו את הרפורמה ובצעו אותה בהסכמה איתנו".

"לגבי החקלאות – לעצור הכל עד להסכמה עם החקלאים, כולל התקנה שנדונה בוועדת החינוך. מה שכואב לי זה הפגיעה בעניים. מחלנו על כבודנו. יגידו עכשיו שזה פוליטי וזו רדיפה אישית, אבל בסוף באופקים, בבית שאן, בטבריה, מצפה רמון, קריית שמונה, שדרות – מחיר התחבורה הציבורית עלה ב-130%. שום דבר לא התייקר ככה. ואתם רוצים להסתיר את זה מעיני הציבור? חשבתם שזה יעבור בשקט? לא במשמרת שלנו", הוסיף ביטון.

הוא שב ודרש לבטל את הרפורמה בתחבורה הציבורית ואומר: "הגיעו מים עד נפש, אלו שרוממות שלמות הקואליציה בגרונם דוחפים אצבע בעין כל יום לסיעות בקואליציה".

ארגון נהגי האוטובוסים מבית ההסתדרות הלאומית מסר "שרת התחבורה חושבת שהיא יכול להתעלם מהכנסת, מהנהגים ורק לתקוע את הראש בטיקטוק כל היום. אנחנו מברכים את ביטון על עמידתו האיתנה מול שרת התחבורה הכושלת בהיסטוריה".