האבל הכבד בארה"ב לאחר הטבח המזעזע בבית הספר בטקסס: הנשיא ביידן הורה להוריד את הדגלים בבית הלבן לחצי התורן למשך שלושה ימים והגיב בעצמו לאירוע הקשה.

ביידן קרא לאומה האמריקנית לצאת נגד השדולה למען הנשק בעקבות מסע הרצח. "כמה תלמידים עוד ייאלצו לצפות בחבריהם מתים כמו בשדה קרב? מתי למען השם נעמוד מול לובי הנשק? מתי למען השם נעשה את מה שכולנו יודעים עמוק בפנים שצריך לעשות?", תהה ביידן.

"לאבד ילד זה כמו לקרוע חתיכה מהנשמה שלך", הוסיף הנשיא.

19 תלמידים ושתי מורות נטבחו על ידי נער כבן 18 בבית הספר היסודי בעיירה אובלדה שבטקסס. מרבית הנרצחים הם ילדים בני 7-10. עוד 30 בני אדם נפצעו בהם ילדה ומורה שנפגעו באורח אנוש.

החשוד בירי סלבדור רומאס, מת לאחר שחוסל על ידי שוטרי משטרת טקסס. התברר כי לפני שיצא למסע ההרג פגע גם בסבתו.

מושל טקסס גרג אבוט אמר כי "על פי החקירה, אנחנו מניחים שהחשוד פעל לבדו במהלך הרצח המתועב הזה. ידוע לנו שהוא רכש מספר רובים לאחר שחגג את יום הולדתו ה-18".

גם נשיא ארה"ב לשעבר ברק אובמה תקף שדולת הנשק וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "כמעט 10 אחרי סנדי הוק ו-10 ימים אחרי באפלו - המדינה שלנו משותקת, לא על ידי פחד, אלא על ידי שדולת נשק ומפלגה פוליטית שלא הראו שום נכונות לפעול בכל דרך שעשויה לסייע במניעת הטרגדיות האלה".

סגנית הנשיא קמלה האריס כתבה, "לא כל הפרטים ידועים, אבל יש הורים שאיבדו ילדיהם ומשפחות שאיבדו את יקיריהן ואחרים שנפצעו. כולנו היינו אומרים באירוע כזה שהלב שלנו נשבר, אבל הלבבות שלנו ממשיכים להישבר, וזה עוד כלום לעומת מה שעובר על המשפחות. זה ממשיך לקרות ואנחנו כאומה צריכים שיהיה לנו האומץ לשנות את המצב ולהבטיח שמשהו כזה לא יקרה שוב".