הרב יצחק יוסף תוקף את ימינה ואת השר כהנא

בית כנסת חדש נחנך הערב (רביעי) בשכונת מעלה הזיתים במזרח ירושלים בהשתתפות הראשון לציון הרב יצחק יוסף, הרב צבי טאו, הרב שלמה אבינר, ראש העיר ירושלים משה ליאון וחברי מועצת העיר אריה קינג ויהונתן יוסף.

בדבריו תקף הראשון לציון את חברי מפלגת ימינה, ובירך את הציבור הדתי לאומי שמתנגד לרפורמות של סגן שר הדתות מתן כהנא.

"אני מכיר את הרבנים ברוך ה' מישיבת מרכז הרב וישיבת הר המור", אמר. "איזה בני תורה, יראי אלוקים באמת. אני צריך את הכח שלכם, שגם אתם תצאו נגד כל הרפורמות שהם רוצים לעשות. אם זה רפורמה של הגיור שזה יהיה חורבן גדול אם הדבר הזה יעבור. רפורמה של הכשרות זה הכשיל את עם ישראל. כמה אנשים אוכלים כשרות שהיא לא טובה, שאוכלים דבר של איסורים. חסה, צריך שיהיה מגידול חסלט, אז אין תולעים. ברגע שנותנים חסה בגידול רגיל זה מלא תולעים".

"אני מנסה להסביר להם את זה. נכנס מכאן ויצא משם. לא מקבלים", הוסיף. "אתם צריכים לתת לנו כח, לרבנות הראשית לישראל. היום הרבנות הראשית לישראל ניצבת בחוד החנית של המלחמה הזאת של שמירה על עם ישראל שלא יהיו גיורים פיקטיביים. הלכו והמציאו כל מיני דברים שהם שקר וכזב ואין לזה שום יסוד בהלכה, שיש מושג של גיור מסורתי שתתגייר ותקבל עליך מצוות ותהיה מסורתי, תמשיך לחלל שבת, תמשיך לאכול טריפות אבל זה גיור מסורתי. אין דבר כזה בפוסקים".

לדבריו, "יש רבנים שמגלים פנים בתורה שלא כהלכה. הוא נותן להם, השר שלנו נותן להם כוח. דווקא הציבור שלכם שמבינים את הדברים האלו צריכים לתת כח לרבנות. נלחמים לשמור על היהדות ועל התורה שלנו".