חנוכת גן המשחקים
חנוכת גן המשחקיםצילום: שגרירות ישראל ברומא

במלאת מאה שנים להולדתו של רה"מ לשעבר וחתן פרס נובל לשלום יצחק רבין ז"ל, יזמה שגרירות ישראל באיטליה הקמת מגרש משחקים לילדי רומא, ברוח כמיהתו של רבין בטקס השלום עם ירדן: "אין לי נכסים, רק חלומות: להוריש לדורות עולם טוב יותר, מפויס יותר, שנעים לחיות בו. אין זה הרבה מדי".

טקס החנוכה שנערך בראשות שגריר ישראל לאיטליה ד"ר דרור אידר, בסיוע ראש עיריית רומא רוברטו גואלטיירי ונשיא הקואליציה האירופית למען ישראל (ECI) תומאס סנדל, הפך למפגן תמיכה חסר תקדים ביחסי איטליה-ישראל בהשתתפות נשיאת הסנאט האיטלקי מריה אליזבטה קזלאטי, שרי ממשלה איטלקיים ומנהיגי מפלגות מכל קצות המפה הפוליטית, יחד עם עשרות חברי פרלמנט איטלקי ופרלמנט אירופי, ראשי שירותי הביטחון והצבא האיטלקיים ומאות תומכי ישראל מראשי המשק האיטלקי, עיתונאים בכירים, חברי אגודות הידידות, ראשי הקהילה היהודית ומובילי דעת קהל נוספים.

במסגרת האירוע, הוקראו דבריו של רה"מ מריו דראגי לאירוע וגם שה"ח האיטלקי לואיג'י די מאיו נשא דברים בשם ממשלת איטליה ושרי הממשלה יחד עם ראשי המפלגות, השגריר אידר, סגן השגריר אלון שמחיוף, ונשיאות הקהילה היהודית של איטליה ושל רומא, נעמי די זייני ורות דורגאלו, בהתאמה, הוסיפו את חתימתם על כרזת הענק עם תמונתו של רבין וכאות תמיכה באירוע.

מגרש המשחקים שהוקם בפארק ע"ש רבין שברומא, נתרם ביוזמת שגרירות ישראל לאיטליה בשם מדינת ישראל כחלק מחגיגות השגרירות לרגל 74 שנים לעצמאות מדינת ישראל. אירוע החניכה התקיים בתמיכת קרן קיימת לישראל, קרן היסוד ובסיוע משרדי החוץ, הביטחון, הכלכלה והתיירות.

את האירוע הנחתה נספחת התרבות הד"ר מאיה קציר ובחלקו האומנותי שרה זמרת הסופראן הישראלית קרן דוידוביץ בלווי הפסנתרן האיטלקי איוון מורלי, את השירים "שיר לשלום" ו"ירושלים של זהב" באיטלקית. כמו כן ניגנו באירוע הרכב קוורטט הג'אז "פרוייקט ג'יפסי" והושמעה מוסיקת ג'אז שאצר האומן הישראלי יוגב שטרית. בסיום האירוע נחשף אף שלט הקבע לזיכרו של רבין שהוצב בגן המשחקים.