טקס הפרידה מתא"ל אמיר לזר
טקס הפרידה מתא"ל אמיר לזרצילום: דובר צה"ל

תת-אלוף מתן עדין נכנס לתפקיד ראש להק אוויר לחודשים הקרובים, בנוסף לתפקידו כראש להק השתתפות ומסוקים. זאת עד לכניסת אלוף-משנה ת׳ לתפקיד זה בחודש ספטמבר, במקומו של תת-אלוף אמיר לזר, אשר כיהן בתפקיד בשנתיים האחרונות ויפרוש מצה"ל בתום 31 שנות שירות.

מפקד חיל האוויר האלוף תומר בר אמר בטקס חילופי המפקדים: "אנשי להק אוויר: בהובלתו ופיקודו של לזר, מצאתם דרך לחיות עם הקורונה בחיל, לשמור ולהעלות מדרגה בכלל יכולותיו וכישוריו. השבחתם את האמון בחיל - באוויר, על הקרקע, במאמנים, במטה המבצעי ובתרגילים השונים".

"פרצתם ומתחתם את גבולות שת"פ האימונים הבינלאומיים - לכלל המערכים ועם שותפים חדשים, שאפילו לא יכולנו לדמיין לפני שנתיים את שאנו עושים עמם היום. הקמתם מרכז מחקר לחיל, הוא כבר נושא פרי ונדאג עוד לפתח אותו קדימה. למול אתגרי החיל בעתיד - נדרש שריר גדול וחזק בליבת יכולות החיל, של מחקר יישומי, אקדמי. בתחום ההדרכה - הצלחתם לקצר משכי ההכשרה, הסדרתם המסלולים השונים בחיל, טיפלתם במסלול הקצונה שלנו ובכך - להשביח את אנשינו ולמצותם נכון כי הם הנכס היקר ביותר לנו. לזר - את כל העשייה, שרק את חלקה הזכרתי, עשית בדרכך הייחודית, במקצוענות ועם חיבור הדרך לצרכים המבצעיים של החיל, יחד עם שיתוף פעולה הדוק עם כלל הלהקים, הבסיסים, הכנפות והטייסות ועם שותפינו בצה"ל - בזרועות בגופים ובאגפים. על כל אלה - אני רוצה להודות לך ולחבר את התודה גם ל-31 שנות שירות ותרומה - לחיל, עיצובו ולבטחון המדינה. כולנו מצדיעים לך ולמשפחתך. מודים לך, בהצלחה", סיכם בר.

ראש להק אוויר היוצא, תת אלוף אמיר לזר הוסיף: "להק אוויר אמון בליבת עיסוקו על הכשרתו וכשירותו של חיל האוויר למלחמה. אנו אחראים על עולם האמצעים המיוחדים המגוון והעשיר, על החשיבה המערכתית בחיל ועל הכוונת מערך הבקרה והפיקוח ומנהל הבטיחות. התחומים הללו משקפים נגיעה ועיסוק בכמעט 80 אחוז מפעילות חיל האוויר בשוטף. שינינו את מסלול הכשרת הקצינים בחיל האוויר, דבר שיטייב את דרך פיתוח מפקדי חיל האוויר הבאים. הובלנו ניסויים פורצי דרך מבחינה טכנולוגית שיחזקו את בטחונה של מדינת ישראל. אני מאמין גדול בתהליכים שהובלנו, מאחר שאני יודע שהם מבוססים על ידע, ניתוחים מקצועיים, אנשים איכותיים ובעיקר הם תוצר של סינרגיה בין מטה לשדה שדוחף ומעורב, בין להקים שונים שכולם מכווני מטרה.
שיתוף פעולה למימוש תהליכים הוא הבסיס לעבודת להק אוויר".

"פקודיי, מימשתם את השוטף בצורה מצויינת, אבל בעיקר הסתכלתם לעתיד והכוונתם את הארגון למקום נכון יותר. מההכשרה ועד האימונים, מהקרקע ועד האוויר ואף החלל, מהמסווג ביותר לשיתופי פעולה בינלאומיים. אני גאה בעשייתכם וסומך עליכם שרק תלכו ותשביחו בהמשך. בזכות מפקדיי בעבר ובהווה שתמיד הקשיבו והכילו, הצלחתי להתפתח ולצמוח לתפקידים בכירים. אנשי הלהק, אהבתי לפקד עליכם, וכאזרח אני רגוע ובטוח ביכולת שלכם להמשיך ולהכין את חיל האוויר לאתגרי העתיד", סיכם.