בני גנץ
בני גנץצילום: אלעד מלכה

שר הביטחון ויו"ר כחול לבן בני גנץ מכין מתווה פשרה למשבר המאחז חומש. על פי הערכות מתכנן גנץ מתווה של פינוי חומש, אבל במועד בלתי ידוע. כך דווח בידיעות אחרונות.

גנץ צפוי לאשר את פינוי חומש, אולם זה יהיה בהתאם להערכת מצב ביטחונית ומדינית. גנץ לא יתחייב על מועד הפינוי כדי לשמור על "מרחב תמרון" מול האגף הימני בקואליציה ובממשלה.

בתוך כך, אלוף פיקוד המרכז יהודה פוקס החליט שלא לאבטח צעדת מפגיני שמאל לחומש שבצפון השומרון במחאה על אי־פינויו, בטענה שהשהות במקום אינה חוקית.

"נבקש להבהיר כי כניסת ישראלים למרחב היישוב חומש אסורה מכוח יישום חוק ההתנתקות. על רקע האמור, ומשלא ניתן לכם היתר כניסה, הרי שהצעדה המתוכננת על ידכם אסורה על פי דין", כתב פוקס לאנשי "שלום עכשיו" שמארגנים את האירוע.

מאז הפיגוע שבו נרצח תלמיד הישיבה יהודה דימנטמן בדצמבר בשנה שעברה הוגברה טבעת האבטחה סביב המקום.

לאחרונה החליטו ב"שלום עכשיו" להעלות הילוך במאבק לפינוי חומש, והפעילים החליטו לעלות למאחז בשבת הקרובה עם בולדוזר כדי להעביר את המסר על הריסתו. לפי ההערכות צפויים להגיע קרוב ל־500 משתתפים באוטובוסים ממרכז הארץ.

מתנועת "שלום עכשיו" נמסר כי "אלוף הפיקוד פוגע בחופש הביטוי ובזכות שלנו למחות. אם אכיפת חוק ההתנתקות כל כך חשובה לאלוף, איך ייתכן שחבורת שונאי ישראל שוהה כעת בחומש ואיש לא מפנה אותה?". בארגון הוסיפו: "נראה שיש דין אחד לעבריינים שעושים כרצונם ועוד מקבלים אבטחה צמודה, ודין אחר לישראלים שומרי חוק. אנו דורשים משר הביטחון להורות לאלוף הפיקוד לחזור בו מהאפליה ולאפשר לנו לצעוד לחומש בדיוק כפי שהתאפשר למתנחלים".