מרוץ "רצים אחריך" לזכרו של רס"ב אמיר חורידוברות נוף הגליל

אירוע הריצה הראשון לזכרו של רס"ב אמיר חורי, השוטר הנוצרי שנפל בעת שהגן על אזרחים בפיגוע בבני ברק, יצא לדרך בשעה 07:00 הבוקר (שישי) עם אלפי רצים שהגיעו מכל רחבי הארץ, בהסעות מאורגנות, ברכבים פרטיים, באופנועים ובתחבורה ציבורית.

ראש העיר נוף הגליל רונן פלוט שעומד מאחורי יוזמת ההנצחה התרגש מעוצמת ההיענות: "לא שיערתי בנפשי שאלפים יגיעו בשעה כל כך מוקדמת בבוקר יום שישי. הלב רעד מהתרגשות למראה הריצה ההמונית כאיש אחד. כולם לבושים בחולצת ההנצחה של אמיר וכולם רצים בשביל שבו הוא נהג לרוץ".

את הרצים עודדו תלמידי בתי הספר היסודיים בעיר, אוחזים בדגלונים ולבושים בחולצות המירוץ. ג'ריס חורי, אביו של אמיר נראה נרגש מאוד והתקשה לעצור את הדמעות: "אמיר אהב לרוץ בנוף הגליל. הוא אפילו קנה מכשיר ריצה יחד איתי אבל לא הספיק להשתמש בו. כשסיפרתי על כך לראש העיר רונן פלוט הוא אמר שהרבה אנשים עוד ירוצו לזכרו וינציחו אותו בנוף הגליל. זה קרה היום".

המרוץ אורגן על ידי עיריית נוף הגליל בשיתוף משפחת חורי, משטרת ישראל ואוהד בן חמו הבעלים של חברת "באלאנס" המתמחה בהפקת אירועי ספורט גדולים שנרתם לסייע בציוד מקצועי וליווה את העירייה בהתנדבות מלאה.

"אין דרך טובה יותר להנציח את אמיר מאשר המרוץ לזכרו", אמרו בני משפחת חורי וביקשו להודות למשתתפים שהשכימו קום והגיעו מרחוק על מנת להנציח את בנם, "מחמם את הלב לראות את ההיענות הגדולה של אזרחים מכל הארץ".

המרוץ הוזנק בשעה 7:00 בבוקר מחניון הפארק העירוני וכלל שלושה מקצים: 2 ק"מ, 5 ק"מ ו-10 ק"מ אל תוך שביל יער צ'רצ'יל. הרצים לבשו חולצות הנושאות את הכיתוב "רצים מאחוריך". השם חורי הודגש במילה ''מאחוריך''.

בין הרצים בלטו שלושת אחיו של אמיר: מייקל, ויויאן ולינה וכן חברתו שעמדה להינשא לו שני ישר שהגיעה עם דגל הנושא את תמונת אהובה. "אמיר רץ היום יחד איתנו, עמוק בלב הוא נמצא איתנו ואני בטוחה שהוא שמח על המחווה", סיפרה שני.

המשטרה בה שירת אמיר יוצגה במרוץ באמצעות מאות שוטרים ממחוז הצפון ומרחב דן וכן השתתף משמר הכנסת ואנשי ציבור רבים ראש העיר נוף הגליל רונן פלוט, השר לביטחון פנים עמר בר לב, ח"כ יולי אדלשטיין, ח"כ ניר ברקת, ח"כ רם בן ברק וח"כ יואב גלנט שרץ במקצה 10 ק"מ.

מזג האוויר במרוץ היטיב עם הרצים והחום לא הורגש בשעות הבוקר הקרירות בדרך כלל בנוף הגליל, עיר המתנשאת לגובה 587 מטרים מעל פני הים. "בנוף הגליל גם באמצע אוגוסט לובשים מוקדם בבוקר סוודר דק, מזג האוויר כאן נעים כל השנה", סיכם ראש העיר.