אלירז שדה
אלירז שדהצילום: Tomer Neuberg/Flash90

במוסף "מוצש" של "מקור ראשון" התפרסם ראיון עם אלירז שדה בעקבות עליית הדוקו ריאליטי החדש "משפחת שדה".

בראיון לרחלי מלק בודה מספר שדה על החזרה בתשובה: "זה תהליך שמתרחש כבר שמונה שנים פלוס-מינוס. פגשתי פה ליד הבית כל מיני חבר'ה חוזרים בתשובה וכל הזמן אמרו לי 'בוא לשיעור' ודחיתי את זה. לא הבנתי את השפה עדיין, ולא באתי מבית דתי. בסוף הגעתי לשיעור אחד. התנגדתי, הערמתי קשיים, לא היה כיף להעביר לי שיעור, אבל הם עדיין המשיכו לקרוא לי.

''ומשיעור לשיעור נפלו לי קצת אסימונים. ובשלב כלשהו הבנתי שאני מאמין בהשם ורציתי גם לעשות משהו. אז למדתי להתפלל, לא ידעתי להתפלל בכלל. ופה חסידות, ופה הלכה, מצאתי קהילה ובית כנסת ופתאום נפתח איזה מסלול כזה והתחלתי לשמור שבת".

איך אילנית מקבלת את זה? "מהמם. היא לא שומרת שבת, אבל היא כאילו שומרת איתי, כי בסוף יש פלטה ויש מיחם. אני לא כופה חלילה שום דבר בבית, אני גם לא כזה רבי, אבל נהיה נעים בבית. ואילנית מקבלת את זה באהבה, הרבה פעמים היא מזכירה לי שיש שיעור. לפני הלידה גם ממש הקפדתי לתפוס מניינים וזו הייתה תקופה מהממת. נכנסתי לתוך הגלגל הזה וגיליתי שבאמת יותר קל לחיות בעולם הזה כשיש לך אמונה".

על הקריאה של שדה לנתניהו בבחירות האחרונות לפרוש מהמרוץ לראשות הממשלה, הוא סיפר: "עד היום אני חוטף על זה, אבל אני חושב שגם נתניהו בעצמו מבין. הוא הרבה יותר חכם ופיקח מרוב האנשים, אם לא מכולם, בכל המחנות הפוליטיים כרגע. זה תהליך שקורה בכל מערכת, בשלב מסוים, גם אם אתה הכי מוכשר והכי טוב בשביל המערכת, היא תקפל אותך. מספרים שאהרון ברק הוא כזה בעולם המשפט, כולם עולים אליו לרגל, אבל ברק פינה את מקומו ומנהל הכל מאחורי הקלעים.

''הימין כמחנה חייב את הניסיון, החוכמה וההבנה של נתניהו, אבל משבצת הפרונט זו בעיה כי נעלו אותו. יגידו שזו כניעה ומה יהיה עם ישראל השנייה והתיאוריה של אבישי בן חיים שהיא נכונה לגמרי, אבל בואו נתחכם, למה ללכת ראש בקיר? בואו נשתנה קצת, לא בדי-אן-אי אלא בדרך. מה יקרה אם יריב לוין יהיה בראש כרגע?"

על מתקפות הליכוד נגד בנט אמר שדה: "אני לא מבין למה צריך לתקוף את בנט, הוא לא שווה מנדטים. מה זה עוזר? תוקפים את הבן אדם ששילם את המחירים האישים הכי כבדים, אין לו לאן ללכת, אין לו מה להפסיד, אני בספק אם הוא יישאר בארץ אחרי שיסיים את התפקיד. נתניהו שכח שהוא צריך לשכנע את אלה שהצביעו נגדו – אל תשכנע את אלה שהצביעו בעדך, אל תשכנע את המשוכנעים בערוץ 14, אתה יכול לעשות את כל הטעויות בעולם והם יסלחו לך. בוא נראה אותך קונה את הלבבות שברחו".

לפרטים נוספים: אלעד כרמיאל – יח"צ 'מקור ראשון'