בני גנץ
בני גנץצילום: Olivier Fitoussi/Flash90

שר הביטחון, בני גנץ, קיים היום (שישי) שיחת זום עם פעילי כחול לבן, והתייחס לשמועות על חבירה אפשרית שלו לגוש נתניהו לצורך הקמת ממשלה חלופית.

"זה הכל אגדות, ואנשים לצערי אולי משני הצדדים שרוצים כביכול להשתמש בחוק "ממדים ללימודים" לצרכים פוליטיים. ביבי מחזק כך את מעמדו בליכוד. גורמים בקואליציה מנסים להאשים אותי בפירוק אפשרי של הקואליציה", אמר גנץ.

"לצערי, נתניהו שתרם רבות למדינת ישראל, בשנים האחרונות פגע בממלכתיות, ובשלטון החוק. פגע בשלטון הדמוקרטי במדינת ישראל. ידעתי מתי אני צריך להתייצב לטובתה של מדינת ישראל. מה שתמיד הכתיב אותי זו היא רק טובתה של מדינת ישראל", הוסיף.

כמו כן התייחס גנץ למתיחות הביטחונית לקראת יום ירושלים: "אנחנו תמיד נמצאים במקומות רגישים. המציאות של ירושלים היא תמיד רגישה.

עיר שחשובה לנו בוודאי כיהודים, אבל היא חשובה גם למוסלמים וגם לנוצרים. יום ירושלים הוא יום חשוב מאז ומעולם, אנחנו רשאים ויכולים לעשות בה איזה מצעד שאנחנו רוצים. אין לנו שום כוונה להפר שום דבר בהר הבית, זה הכול ספינים. לא ניתן לאף אחד לאיים על הריבונות שלנו ועל המהות שלנו. נהיה ערוכים לכל פרובוקציה שחמאס ינסו לעשות. בשנה שעברה החמאס החליט לירות רקטות לעבר ירושלים, שהתוצאה שלו הייתה מבצע "שומר חומות", שחמאס מצטער עליו עד היום".