לא תכירו אותה: כך תראה ירושלים בעוד עשור
לא תכירו אותה: כך תראה ירושלים בעוד עשורצילום: צילום - שטרסטוק הדמיה - הדמיות עדן

לרגל יום ירושלים, יצאנו בחברת קרתא לבדוק את השינויים והמגמות הצפויות בנדל"ן הירושלמי.

דומה, שמאז שבה אלינו העיר לפני קצת יותר מ-50 שנה, לא היה עשור שהשפיע על הנדל"ן בעיר כפי שמשפיע העשור הנוכחי, ולפני שנסקר בקצרה את מתיחת הפנים הדרמטית שהעיר הולכת לעבור, אנחנו רוצים לשים דגש על איך אתם יכולים וצריכים להיות חלק מכל זה:

ביום שלישי הקרוב (31.5), קרתא מקיימת משדר נדל"ני מיוחד שמיועד לכל מי ששואל את עצמו איך להשתלב בשוק הנדל"ן הירושלמי של מחר.

במשדר ישתתפו כל מי שצריך בכדי לתת תמונה מקיפה ומקצועית על הנדל"ן בירושלים: סגן רה"ע ירושלים אריה קינג יסקר מה התכניות של העירייה ואיפה משתלם להיות מושקע בשנים הקרובות. שלמה בן־זקן זכיין רימקס מומנטום בירושלים יסקור מה עומד מאחורי המגמה המטורפת של משקיעי התפוצות בירושלים. נתנאל פנישל, מנהל מחלקת משקיעים בקבוצת קרתא יסכם עבורכם את כל המידע לכדי שיטת פעולה ממוקדת: מה עושים עם הכסף?

ההשתתפות במשדר למשקיעים מותנית ברישום מראש כאן >>

ולמה חשוב לנו שתשמעו על הזדמנויות השקעה בירושלים? כי העיר הזו היא הלהיט הנדל"ני הבא בישראל. הנה כמה דברים שיגרמו לכל מה שאנחנו מכירים להיראות אחרת:

רובע עסקים חדש בכניסה לעיר

זו לא תכנית חדשה וכל מי שנכנס לעיר כבר נתקל במתחמי העבודות שפועלים במרץ. כמה מספרים ועובדות סביב הפרויקט הגרנדיוזי שישנה את הכניסה לעיר:

מבחינת היקף הבניה מדובר על 1,200,000 קמ"ר של שטחי תעסוקה, מסחר, מלונאות, מבני ציבור ומגורים שייבנו על פני 20 מגדלים של עד 40 קומות כל אחד. זהו היקף בנייה עצום שישפיע על שוק התעסוקה, ימשוך צעירים ויגרום לביקוש מטורף של מגורים בעיר. הבנייה תהיה בסטנדרטים חדשניים מהגבוהים בעולם שייצרו שטחים ירוקים להולכי רגל, מתחמי פנאי ובילוי וכמובן תשתית תחבורתית מתקדמת שתחבר את כל חלקי העיר, ותאפשר הגעה מתל אביב ב-32 דקות. בנוסף, כחלק מהפרויקט ייבנו שני מגדלי הקריה המחוזית, שיאכלסו את משרדי הממשלה המחוזיים.

התחדשות עירונית ומגדלי מגורים

תנופת העסקים והמסחר בבירה תביא לאלפי מקומות עבודה חדשים לצד מתחמים אטרקטיביים שימשכו צעירים, כל זה מוביל לתנופה אדירה של פרויקטים למגורים מתוך הבנה של צפי הביקושים בעיר בשנים הקרובות. המבנה הטופוגרפי של העיר ומחסור בקרקעות לבנייה מביאים את העירייה וגורמי התכנון לחשיבה אסטרטגית של בניה באמצעות התחדשות עירונית.

מה זה אומר? זה אומר שצירי הרכבת הקלה מכים כעת שורשים עמוקים שיהפכו למתחמים של עשרות מגדלי מגורים לאורך הצירים השונים, דבר שישנה לחלוטין את קו הרקיע של ירושלים כפי שאנחנו מכירים היום. היכן שתניחו כרגע את האצבע על מפת העיר תיתקלו במתחם התחדשות כזה או אחר: בקריית יובל, קריית משה, גילה, קטמונים, גונן, ובעוד עשרות שכונות.

הרכבת הקלה בעמק רפאים
הרכבת הקלה בעמק רפאיםצילום הדמיה באדיבות עיריית ירושלים

הרכבת הקלה

בימים אלו נמשכים במלוא הקיטור עבודות הפיתוח של שלושת קווי הרכבת הקלה: הירוק, הכחול, והארכת הקו האדום. עם השלמתם יביאו הקווים את ירושלים לסטנדרטים מערבים גבוהים בכל מה שקשור לתחבורה ציבורית. בתכנון של הקוים הושקעו מאמצי תכנון והנדסה מרשימים, כך שהם ייתרו לגמרי את הצורך להתנייד ברכב פרטי בתוך העיר. בהיבט זה, תל אביב מפגרת הרבה שנים מאחור.

הנה תמונת מצב של קווים הרכבת נכון ליום ירושלים 2022:

הקו הירוק - מגילה דרך צומת פת, גבעת רם, בנייני האומה, שרי ישראל, ירמיהו, בר-אילן, עד קו הקמפוסים בגבעת התחמושת והר הצופים, הסתיימו עבודות התשתית והדיפון ברוב מקטעי הקו לקראת הנחת המסילות, הקו צפוי להתחיל לפעול בתחילת 2025.

הארכת הקו האדום - בדרום עד בית החולים הדסה עין כרם ובצפון עד לנווה יעקב. בקו יתווספו 13 תחנות חדשות מסלולו יוארך לכ-21.5 ק"מ ויופעלו בו 47 רכבות. עבודות הקו צפויות להתחיל בעוד שנה ובתוך כמה שנים להיכנס לפעילות.

הקו הכחול - הקו צפוי לפעול מרמות דרך מרכז העיר ואזור התעסוקה בתלפיות עד לגילה עם שלוחה שתעבור דרך קטמונים למלחה עד גן החיות התנ"כי. לשלוחת הקטמונים מתוכנן קו משני בשם "קו התכלת" שיתפצל ממסלול הקו הראשי בצומת בר-אילן ויעבור דרך שמואל הנביא וגבעת התחמושת ומשם לכיוון הר הצופים.

הקו ישיק גם לתחנות המתוכננות לרכבת ישראל בירושלים במרכז העיר-הדוידקה ובמתחם התחנה הראשונה, שממנה גם ייפרש מסלול הרכבל אל שער האשפות. הקו יחל לפעול מ-2030 ויכלול 53 תחנות.

בשלבי תכנון עתידיים נמצאים גם קו הזהב, הקו החום והקו הסגול, בנוסף לקווים אזוריים לבית שמש ומודיעין.

לכל מה שקורה לנדל"ן בתוך העיר צריך להוסיף את עבודות הפיתוח והכבישים החדשים בכניסה לעיר, בגבעת שאול, בצומת פת ובעוד מקומות והתמונה שנקבל היא תחזיות נדל"ן לוהטות לשנים הקרובות. ללא כל ספק, השקעה היום בירושלים זהו צעד נכון שישא פירות בטווח הקרוב.

רוצים לדעת איך מתחילים? יש לנו תשובה מפורטת שמתאימה לכל אחד, גם למשקיעים מתחילים. אנחנו מזמינים אתכם להצטרף לכנס 'ירושלים של נדל"ן' שנקיים ביום שלישי הבא ובו נציג לכם את התכנית השאפתנית והייחודית של 'קרתא' לשילוב משקיעים בשוק הנדל"ן הירושלמי.

הכניסה לכנס האינטרנטי מותנית ברישום מראש כאן >>

ירושלים של נדל"ן
ירושלים של נדל"ןצילום: קרתא השקעות