טקס חילופי המפקדים
טקס חילופי המפקדיםצילום: דובר צה"ל

אלוף-משנה אסף חממי נכנס לתפקיד מפקד החטיבה הדרומית באוגדת עזה (143) במקומו של אלוף-משנה טל אשור, אשר כיהן בתפקיד זה במהלך השנתיים האחרונות ויתחיל בקרוב את לימודיו בחו"ל.

טקס החילופים נערך היום (א׳) במועצה האזורית אשכול, בראשות מפקד פיקוד הדרום, אלוף אליעזר טולדנו ובהשתתפות מפקד אוגדת עזה (143), תת-אלוף נמרוד אלוני, מפקדים, חיילים, משפחות ומוזמנים נוספים.

תא''ל אלוני אמר בטקס: "טל, בשם האוגדה כולה, תושבי העוטף ובשמי באופן אישי אני מבקש להודות לך על פיקוד מצטיין ועל נאמנותך חסרת הפשרות למשימה. הבנתך את האויב בכלל ובעזה בפרט, יכולת ניתוח השטח הנדירה שלך ומעל לכל הבנתך המושלמת את יכולות ומגבלות כוחותינו השרו בי אמונה וידיעה שבחטיבה שלך אין קצוות פתוחים ואין ׳בערך׳ או ׳ליד׳.

''אסף היקר, אתה מקבל לידך חטיבה חזקה, ועם ניסיונך המבצעי העשיר, חריצותך התהומית ודרך הארץ המאפיינת אותך, ברור לי שתבנה תחת פיקודך חטיבה חזקה עוד יותר ותעצים את כוחנו. אנשי החטיבה הדרומית הנפלאים, הסתיימו להן שנתיים מוצלחות מאוד. הבאתם את איכות ההגנה לרמת מצוינות מרשימה ופגעתם באויב במבצע ׳שומר החומות׳. עשיתם זאת במסירות גדולה ובעבודה קשה ועל כך תודתי לכם מעומק הלב", הוסיף מפקד אוגדת עזה.

אסף חממי
אסף חממיצילום: דובר צה"ל


מפקד החטיבה היוצא, אלוף-משנה אשור: "יש פה התיישבות מרשימה אשר ביום יום רק מעצימה את השותפות האמיתית בינה לבין הצבא, אנשים נהדרים שכיף לדעת שעליהם אנחנו מגנים יום יום. יש פה כוחות ביטחון אשר מחוברים לשותפות המהודקת בינה לבין הצבא על מנת לייצר כאן סינרגיה משמעותית ואיתנה. יש פה את כוחות התע"ם אשר מבצעים פה הגנה - מיטב בנינו אשר מבצעים את משימתם בחירוף נפש ובחריצות מרשימה. יש לנו את היחס"ר 585, פרויקט לאומי ממעלה ראשונה אשר מאפשר את השילוב האמיתי בין מגוון הדתות בחברה הישראלית.

''בסוף זה אנחנו, אנשי החטיבה הדרומית, אשר מרכיבים פסיפס מקצועות רבים ומגוונים, אנשים אשר פועלים בחדוות עשייה ואיש איש במשימתו תורם להצלחת ׳הנבחרת׳. בענווה אומר שבאירועי השגרה ובייחוד ב׳שומר החומות׳ הסברנו טוב לאויב שכאן עומדת על המשמר חטיבה איתנה אשר לא תאפשר לו חיים קלים, ולמקבלי ההחלטות אפשרנו לפעול ברציפות התקפית קטלנית. כל אלו אפשרו לנו להקנות ביטחון ותחושת ביטחון לתושבים. מודה אני על הזכות להירשם בקורות חייה המפוארים של החטיבה הדרומית", הוסיף אשור.

מפקד החטיבה הנכנס, אלוף-משנה חממי: "טל, אתה ממפקדי השדה הטובים ביותר שאני מכיר. אני מוקיר לך הערכה רבה על עשייתך למען ההגנה על התושבים והעוברים בגזרה. אנשי החטיבה הדרומית, אני מקבל היום בגאווה ואחריות אדירה את הפיקוד על החטיבה. נמשיך להגן על התושבים בגזרה ולהכין את החטיבה למלחמה".