באולפן ערוץ 7 מתארח חבר הכנסת והשר לשעבר יואב גלנט ומתיחס לעימותים והאיומים סביב אירועי יום ירושלים, הסיכוי לממשלה עם גורמים ערבים ללא איום על שלומם של אזרחי ישראל והתפקיד אותו הוא רואה כיעד בממשלת הליכוד הבאה.

"אזרחים ערבים במדינת ישראל, שנהנים משוויון זכויות, משלמים מיסים ולומדים, שאנחנו דואגים לכל מחסורם, לא יכולים לפעול נגד מדינת ישראל ובוודאי שלא לפגוע באזרחי ישראל", אומר גלנט ומדגיש כי "מציאות שב החברי כנסת ערבים מכים שוטרים, מציאות שבה שר ערבי קורא לוועדת חקירה נגד מדינת ישראל, שבה ציבור ערבי מוסת יוצא ופוגע בישראלים כפיש היהב שנה האחרונה, ומציאות שבה תושבי או אל פאחם וחורה יוצאים ופוגעים באזרחים, זה מצב שמדינת ישראל ואף בן אנוש לא יכולים לקבל אותו".

"אילו דברים כאלה היו קורים במדינות אחות זה לא היה עובר לסדר היום", אומר גלנט ומוסיף: "במדינת ישראל יש שוויון זכויות מלא ויש דמוקרטיה, אבל יכולה להתקיים כאן רק לאומיות ממלכתית אחת והיא ציונית יהודית. אין משהו אחר. לא יוקמו כאן קנטונים, לא ישלטו על הנגב בשיטות של הטפה במסגדים ולא יסגרו את ואדי עארה כי התחשק להם. אם זה יקרה אנחנו נעשה בעניין הזה סדר".

על משמעות עשיית הסדר מול מציאות כזו אומר גלנט כי המציאות ההכרחית היא זו בה אזרח ישראלי יכול לנוע ברכבו לבדו באום אל פאחם באין מפריע. "אין דבר כזה שלא ננוע במדינתנו. אין מצב שבו יהודים יפחדו להגיע לרמלה יפו או עכו. איך עושים את זה? הצעתי הדעה שהממשלה לא קיבלה אותה בגלל שהיא שבויה בידיים של רע"ם, וההצעה אומרת ענישת מינימום. הכי מדאיג הוא שמי שלא קיבל את זה הן המפלגות הערביות, רע"ם והמשותפת, שאמורות לרצות שייפסק השימוש בנשק".

הצעתו של גלנט כוללת מאסר של שלוש שנים למחזיקי נשק לא חוקי ללא שיקול דעת של השופט, ירי בנשק לא חוקי יביא לחמש שנות מאסר, סחר בנשק יביא לשבע שנות מאסר. "הם דחו את זה ואני שואל למה, והתשובה שלי היא אחת, כנראה שיש מי שחושב ששווה לו לשלם את המחיר בהווה כדי לצבור נשק ליום פקודה. את זה אנחנו לא יכולים לקבל".

לטעמו של גלנט 90 או 95 אחוזים מערביי ישראל מבינים שיהיה טוב להם לחיות בשלום במדינת ישראל. לדבריו נכון לקיים שיתוף פעולה פוליטי עם ערבים חפצי שלום המכירים בריבונותה של ישראל, אך זאת בתנאי שהקואליציה מונה לפחות 61 חברי כנסת ציונים יהודים, ולאחר מכן ניתן יהיה לשלב בממשלה שרים ערבים שידאגו לענייניהם האזרחיים של ערביי ישראל, אך לא להותיר בידי שרים ערבים אפשרות להכריע בענייני ביטחון וציונות כפי שקורה תחת הממשלה הנוכחית.

"אם יהיה טוב לציבור הערבי יהיה טוב לציבור היהודי ולהיפך", אומר גלנט השב ומדגיש כי כאשר מדובר בריבונות ממלכתיות ויהודית הדבר חייב להיות תחת לאומיות ציונית ויהודית כפי שנקבע במגילת העצמאות ואושר על ידי ממשלת ישראל.