טקס חילופי המפקדים
טקס חילופי המפקדיםצילום: דובר צה"ל

תת-אלוף דוד (דדו) בר כליפא נכנס לתפקיד מפקד עוצבת "געש" (36) במקומו של תת-אלוף דן נוימן, אשר כיהן בתפקיד במהלך השנתיים האחרונות.

טקס חילופי המפקדים נערך היום (א׳) במוזיאון "יד לשריון" בלטרון, בראשות מפקד פיקוד הצפון, אלוף אמיר ברעם ובהשתתפות מפקדים, חיילים, משפחות ומוזמנים נוספים.

האלוף ברעם אמר כי: "נוימן הוא לא רק לוחם ומפקד עשוי ללא חת. הוא גם איש אשכולות, תרבות ומילים. הוא בעיניי תמצית ההיתוך שבין חיילות וציונות ומשכך אקח לי את החופש לפרש אותו כבעל ישות חדשה המסמלת גם את אוגדה 36 וגם את מפקדה. אני בטוח כי התכונות המיוחדות שרכשת במהלך שירותך כלוחם וכמפקד בפיקוד הצפון, שהפכו אותך לאחד ממוביליו וממפקדיו המוכשרים של צה"ל בכלל - יובילו אותך גם בעתיד להצלחות כבירות, בכל תפקיד שעוד יוטל עליך בהמשך דרכך, בָפורום המוביל של צה"ל.

''אנו בוטחים בך, דדו, בסגולותיך האישיות, בניסיון הרב שצברת ובכישורי ההנהגה הפיקודית שלך - שהוכחת בסדרת תפקידי השדה המורכבים שביצעת בשנים האחרונות. אני יודע וסומך עליך שתוביל את אוגדה 36 להישגים נוספים: במוכנות לחירום, בהגנה היום-יומית על הגבולות ובוודאי במבחן הלחימה ותשכיל להצעיד את חטיבות האוגדה וגדודיה להישגים בשגרה המבצעית, בנורמות הפעולה, בהכנות למלחמה ובלחימה עצמה''.

עוד אמר ברעם: ''ללוחמי ומפקדי האוגדה, אני רוצה להזכיר שהשקט היחסי בגבולות, כפי שנראה לעיתים למתבונן מן החוץ, אסור שיוליך אותנו שולל. על אף שאויבינו סובלים מקשיים כלכליים ועדתיים מורכבים, כוונותיהם לא השתנו".

מפקד עוצבת "געש" היוצא, תת-אלוף נוימן: "אנשי ונשות האוגדה בסדיר ובמילואים. אתם החרב בנדן של מדינת ישראל, חרב שתשלף ביום פקודה וראוי שידעו אויבי ישראל וראוי שידעו אוהביה - אנחנו ננצח. ננצח, כי אנחנו עסוקים בלדמיין את יום הפקודה, אנחנו מאמינים שזה יקרה ואנחנו מתכוננים לזה – לנצח נוֹכח פני אויב ותחת אש. ליבנו לא נח. אנחנו מוטרדים בשיפור מתמיד של היכולת, שבבוא העת תעמוד למבחן. אנחנו לא שוקטים בעקבות ביצוע מוצלח וליבנו לא נופל בעקבות אי-הצלחה או קושי שגם הם מנת חלקנו. בידינו אמצעי הלחימה המשובחים ביותר, אבל עיקר כוחנו טמון באדם, בכם.

''אתם דמויות המופת, בעלי העוצמה והנחישות, החוצפה והנועזות. אתם זה קנאות מקצועית בצד גמישות ויצירה, אתם זה מחשבה ואומץ, אתם זה הפלדה, והרק"ם והרובה הם ברזל בלבד, ולכן ננצח. נאמר לפני שנים והדבר נכון גם לנו: 'אנו נוהגים להחזיק במעשה בעזות לבב ולהתבונן בו יפה בבת אחת, ולא כאחרים שאפס דעת מכניס אומץ בלבבם, ויישוב דעת - רתיעה'.

''דדו, אנו מכירים שנים ודרכנו הצטלבו לא אחת, אתה מביא עומק אישי וניסיון מקצועי עשיר. אתה האיש. ואני יודע שתעשה הכל כדי להיות מוכן, ולהמשיך ולבנות את האוגדה, לשנות את שנדרש, לשמר את שנדרש ולפתח את אנשיה. בהצלחה אחי היקר, אני לרשותך בכל שנחוץ", הוסיף נוימן.

מפקד עוצבת "געש" הנכנס, תת-אלוף דוד (דדו) בר כליפא: "נוימן, הערכה עמוקה על שנתיים של פיקוד יוצא מן הכלל. האוגדה שאתה מעביר אלי למשמרת, היא בכל קנה מידה ארגון צבאי לוחם לתפארת. תודה רבה לך.
היום לפני 55 שנים שוחררה ירושלים ואוחדה כבירת ישראל הנצחית, ביום הזה לחמה אוגדה 36 בגבורה תחת פיקודו של פלד בעמק דותן, כבשה את ג'נין והכריעה את הצבא הירדני, כשהיא לעיתים בנחיתות מספרית ואיכותית.

''מה שהביא את הניצחון היו הנחישות ורוח הלחימה של המפקדים והלוחמים, האמונה בצדקת הדרך, היוזמה והרחבת המשימה והנכונות לשלם את המחירים. כך היה עם רפול ברמת הגולן ביום כיפור וכך עם קהלני במלחמת לבנון, בנבטיה בצור ובצידון. אני מקבל עלי בעוז ובענווה, את הזכות והחובה, לפקד על 'געש', אוגדת ההכרעה.

''אנשיי המעולים, נגיע לכל מקום שיאיים עלינו, לג'נין ולסג'עיה, לצור צידון או נבטיה, נרדוף את אויבנו, נבצע כל משימה ואף ניזום יותר משנדרשנו, נחושים ומאמינים בצדקת דרכינו, נכונים לשלם את המחירים, המשימה מעל כולנו, הננו", הדגיש בר כליפא.