חגי בן ארצי בישיבת אור וישועה
חגי בן ארצי בישיבת אור וישועהצילום: יחצ

האירועים לציון 55 שנים לאיחודה של ירושלים הדביקו גם את בירת הצפון חיפה.

מאות משתתפים התקבצו יחדיו לאירוע חגיגי בבית המדרש של הישיבה הגבוהה וההסדר "אור וישועה" בראשות הרב אליהו רחמים זייני לציון יום ירושלים, שכללה הרצאת אורח של איש החינוך והמרצה לתנ"ך ד"ר חגי בן-ארצי על ניסים וגבורות במלחמת ששת הימים.

הרב זייני שיתף את הקהל בזיכרונות ילדותו ממלחמת ששת הימים, ובעיקר על ההתגייסות המאוחדת של יהודי העולם למען ציון וירושלים. "באותם ימים הייתי סטודנט באוניברסיטת פריז, ולא אשכח כיצד התאספנו יחדיו רבבות יהודים מול בניין השגרירות הישראלית וביקשנו שיגייסו אותנו להילחם. אחדות כזאת בכל העולם היהודי- לא הייתה מימי בית שני. אשכנזים, ספרדים, דתיים וחילוניים- כולם התאחדו סביב הדאגה לארץ ישראל"- סיפר הרב זייני בהתרגשות.

ד"ר חגי בן ארצי העניק לקהל הצעיר שגדל על סיפורי הניסים הגדולים במלחמת ששת הימים, נקודת ראות חדשה על משמעות הניצחון לדורות הבאים. "כולם קוראים 'מלחמת ששת הימים', אך אני קורא לה 'מלחמת ששת הדקות', כי למעשה ביום כ"ו באייר בשעה 7:45 בבוקר, רגע תחילת מבצע 'מוקד' של חיל האויר ועד השעה 7:51 הושמדו כל מסלולי ההמראה של חיל האוויר המצרי ובכך נוטרל חיל האוויר כולו. אם נדייק עוד יותר אז שמה האמיתי של המלחמה צריך להיות מלחמת ששת השניות, כי ביום כ"ו באייר בשעה 7:45 בששת השניות הראשונות נפתחו השמים, והקב"ה הודיע לעולם כולו שזו מלחמתו שלו והוא ורק הוא הולך לנהל אותה. אין כל הסבר הגיוני, צבאי, ורציונלי לחוסר התגובה המצרית למתקפה- ותיאור הניצחונות בקרבות תואם לפסוק 'בגדול זרועך ידמו כאבן' כפשוטו ממש"".

מנהל הישיבה יובל שמיר סיכם את הקשר המיוחד בין ירושלים לחיפה באומרו: "ירושלים, עיר הקודש, מקום מקדשנו, מאירה בקדושתה על כל הארץ ובפרט על עירנו חיפה. אנו שמחים לחוג את שחרור ירושלים בהלל והודאה לה' על ניסיו. מראה הקהל העצום הנאסף כאן מעיד על חיבת הקודש סביב מקום תורתנו בעיר חיפה המאיר על כל הסביבה מאורה של ירושלים".