מסחר במניות באיטרנט
מסחר במניות באיטרנטצילום: FREEPIK

תחום המסחר במניות היה קיים גם לפני עידן האינטרנט. לצעירים מבניכם הדבר יראה מוזר כי אתם רגילים שבלחיצת מקש כל העולם פרוש בפניכם, אך לפני שהאינטרנט נכנס בסערה כדי לבצע מסחר היה צורך שהפקיד יעביר באופן ידני הוראות ובקשות לבורסה.

כיום עם כניסת הטכנולוגיה הומצאה מערכת מסחר. מאמר זה יעסוק בנושאים הבאים: מהי מערכת מסחר מהי מערכת המסחר של טריידסטיישן, מה היתרונות שלה על פני המערכות האחרות בתחום.

הכירו את מערכת מסחר

בפשטות בעקבות המפגש עם הטכנולוגיה גם שוק הבורסה הצליח להחליף את הפקיד שביצע הוראות ופקודות באופן ידני בתוכנת מחשב שמצליחה לעשות את הפעולות האלו בצורה טובה. בעזרת התוכנות האלו ניתן לשחק בכל מקום שמעוניינים בכך ניתן לסחור בניירות ערך, מטבע חוץ, חוזים עתידיים ניתן לבצע זאת במחשב הביתי מבלי צורך לצאת מהבית.

3 סוגים של מערכות מסחר נפוצות

מערכות מסחר מתחלקות לשלושה סוגים עיקריים:

מערכות אינטרנטיות

מדובר על מערכות מסחר שלא צריך להתקין אותן במחשב מסוים אלא הן זמינות לכל משקיע שרוצה להשקיע בשוק ההון על מנת להשתמש בהן יש צורך רק בחיבור לאינטרנט ומחשב.

מערכות מסחר שמחייבות התקנה על המחשב

סוג זה של מערכות מאופיינות במהירות תגובה גבוהה במיוחד באופציות רבות ובכלים מתקדמים במיוחד שמסייעים להצליח במסחר בצורה יותר קלה. אבל החיסרון היא חייבים להתקין אותה על המחשבה ולא ניתן להפעיל אותה מהנייד בדרך כלל.

מערכות שמחוברות לרשת הבורסה

מדובר על מערכות נדירות שמחוברות לשרתי הבורסה באמצעות תשתית למרות שמדובר על עניין מסובך מאד ניתן להבחין ביתרונות הגלומים בכך. מהירות גבוהה ויכולת של שליטה בתוצאות. המערכות האלו כאמור לא מתאימות לכל אחד אלא רק לסוחרים מנוסים מאד ולגופים מקצועיים הזקוקים לשימוש במערכות ובמערכת מסחר בין השאר.

יש גם אפליקציות מסחר שהן מציעות חוויה שאינה עונה על התנאים שבמסחר הן מתאימות לסוחרים שמבקשים לנהל חשבון מכל מקום ובכל זמן אך הן אינן מדמות את החוויה האמיתית של המסך בצפייה שהוא מול המחשב והטלוויזיה.

הכירו את טריידסטיישן

מדובר על חברה שהצליחה לפתח באופן יוצא דופן מערכת מסחר איכותית שנבנתה על סמך ניסיונם של רבים וגם על סמך ניסיון אישי של בעלי התוכנה. המטרה של התוכנה היא לחזות ולהעביר פקודות והוראות באמצעות המחשב אל הבורסה. בפיתוח השתתפו גם מפתחים וסוחרים של שוק ההון.

יתרונות מערכת המסחר

בחירת מערכת המסחר היא חלק קריטי בהצלחה של מסחר בשוק ההון:

להתמקצע בניתוח של הפעילות

ניתן לעקוב ולדרג את התוצאות השונות הוא גם מגדל על סמך יותר מ 180 אופציות שונות.

נתוני שוק בזמן אמת

התוכנה יכולה לתת נתוני שוק בזמן אמת, דבר שמהווה את היתרונות למשקיעים. הם יכולים לזהות שינויים ברגע שהם מתרחשים. יכולים לקבל נתונים בזמן אמת של הבורסות הגדולות בעולם וגם לייבא נתונים אישיים של המשקיע.

לסיכום

מדובר על מאמר שעוסק במערכות מסחר שתפקידן לעזור לנבא את התוצאות. מאמר זה מונה את סוגי המערכות השונות וכן מונה את היתרונות שמערכת של חברת טריידסטיישן מעניקה לסוחרים בשוק ההון.