אריה וטלי אקרמן
אריה וטלי אקרמןצילום: מגזין פנימה (איילה יבגני)

השבוע ביום רביעי (1.6) ישיק ערוץ 7 את פרויקט 'המגנט' - מיזם שילווה זוגות לשדרוג הקשר הזוגי, את המיזם יוביל אריה אקרמן יועץ זוגי ותיק.

בשנים האחרונות הפך אריה למומחה להקניית כלים לזוגיות בריאה וסוחף אחריו קהל רחב בסדנאות ובהרצאות.

בסרטון מיוחד חושף אריה את התפיסה הייחודית שלו לגבי זוגיות.

"אני חושב, שכל הרעיון בעבודה זוגית הוא לעבוד על המידות שלנו. להיות אנשים סבלניים יותר, מפרגנים יותר, בכלל הרבה יותר מוסריים. לגלות חיות ולחייך לעולם מתוך הבנה שאנחנו מוקפים בכל כך הרבה טוב."

אריה ממשיל עבורנו בצורה מטאפורית "זוגיות במשבר", "להזנחת הזוגיות יש מחיר. זוגיות לא מטופחת, מקבילה לנסיעה ברכב מקולקל. תארו לעצמכם שיום אחד אני מחליט ליזום ולהזמין את אישתי לצאת, והיא מסכימה.

אנחנו נוסעים ברכב ותוך זמן קצר אני מרגיש שהיא בוחנת אותי, משהו לא מרגיש לה נכון, לא טבעי.
האוטו חורק מידי פעם, רועד… מרגישים שיש פה משהו לא תקין, היא וגם אני לא נהנים מהדרך - שנינו מבינים שהרכב מקולקל".

"האוטו נוסע אבל מקרטע, אולי זה הברקסים? אולי הצמיגים שלא במיטבם? אנחנו מוצאים את עצמנו בנסיעה שאין בה נחת, אין בה אמון. אין לי כוח ללכת למוסך, לחפור בהיסטוריית הטיפולים של הרכב ולהיזכר בבושה מתי עשיתי טיפול 10,000 כשאמרו לי, אז, אני מחליט ביצירתיות שצבע חדש לרכב, ישנה את האווירה ויעניק לו חזות מרשימה".

אריה מדגיש, "שינויים קוסמטיים לא יעזרו בזוגיות, ממש כמו ברכב, גם לאחר צביעת הרכב תחושת הספק לא תעזוב, ויעלו השאלות: 'כמה הצבע הזה איכותי? על מה הוא מחפה? רגע, אם הרכב ישרט? מה יקרה אם הוא לא יצליח לשמור לפחות על המעטפת היפה?', וחוץ מזה שעדיין מרגישים את הרעידות…'

בשלב כזה אנחנו הופכים להיות "תו תקן" אחד של השני, כל הזמן עסוקים בבדיקות, עסוקים בביקורת. זה מצר, זה מצער. אנחנו לא נהנים מהרכב, לא נהנים מהדרך ושלא נדבר על איך אנחנו מגיעים אל היעד. אם בכלל"

לדעתו של אקרמן זוגיות בריאה היא הבסיס להכל: "אם אין זוגיות טובה - אין תורה, אין שמחה, אין נחת. יש כעס גדול בכל אחד מאיתנו שמשפיע על הבית כולו. על ההורות שלנו, על החינוך שלנו, אפילו על היחסים בנינו לבין עצמנו. אנחנו, כזוג וגם כמשפחה, נוסעים ברכב אחד מקרטע המהווה מסגרת ארעית, משל, לכל הדבר הזה שנקרא: בית."

כשאריה מרצה על זוגיות הוא אומר שצריך להתייחס ליסודות, "איזה בית אנחנו רוצים לבנות? על אילו ערכים? איך אפשר לחנך ילדים למוסר, ל'אהבת לרעך כמוך', לתורה, כשאלה הפנים? שהשיווק של הדרך בה בחרנו מלאה סתירות פנימיות - שמתחילות בנו וממשיכות בזוגיות והורות שלנו".

"ילד רוצה להשתייך למקום יציב. ילד מחפש אמת וכשאנחנו לא מספיק אמיתיים, הוא פונה לחפש את האמת בחוץ. בחוץ יש את אשליית ה"מושלם". בעולם מרושת המתעד רק את ה'יפה', ה'מוצלח', ה'שמח' - הילד שלנו הולך לאיבוד ובוחר באשליה, שלא ירחק היום ותתנפץ לו בפנים".

"אנחנו צריכים לזכור שהזוגיות שלנו היא הבסיס. היא קודש הקודשים, ודרכה, אנחנו מגלים את ריבונו של עולם" מסכם אריה, "דרכה אנחנו חיים תורה, דרכה ורק דרכה אנחנו סוללים את "דרך המלך" להיות הגרסה הטובה ביותר של עצמנו, ויכולים להיות מגדלור עבור הילדים הפרטיים שלנו ולעולם כולו"

ביום רביעי 1.6 ישיק אריה אקרמן יחד עם ערוץ 7 את פרויקט המגנט - המיזם שיחולל מהפכה בחיי הזוגיות שלכם. בכנס החגיגי בזום ישתתפו הרב יהושע והרבנית נעמי שפירא והקומיקאית חנה הכהן אלורו ועוד הרבה הפתעות, בניהן: יחולקו 3 ארוחות זוגיות במתנה בין המשתתפים.

להרשמה לכנס ללא עלות >>