יפה בן דויד
יפה בן דוידצילום: מאיר אליפור

אלפי מורים ומורות מפגינים הערב (שני) ברחבת מוזיאון תל אביב ומוחים נגד התנהלות משרד האוצר כלפיהם.

המורים דורשים את העלאת שכרם באופן משמעותי כדי שיוכלו להמשיך ולהתקיים בכבוד.

כדי שעובדי ההוראה יוכלו להגיע בהמוניהם להפגנה, הלימודים בגנים, בבתי הספר היסודיים וחטיבות הביניים, ובחינוך המיוחד, הסתיימו בשעה 13:00.

מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד הודיעה כי מבחינתה המאבק רק ילך ויחריף עד שדרישות המורים ייענו. "נראה ליושבים במגדל השן שהסתיימה תקופת השקט וההבלגה".

"הגענו לרגע האמת. הפגנת הענק הזאת היא לא עוד עצרת מחאה, האירוע הזה הוא לא סתם שחרור קיטור. כולנו כאן יחד, מכל המגזרים, מכל הקשת הפוליטית, ההתכנסות שלנו כאן היא לא פחות מאזעקת צבע אדום. כי מערכת החינוך שלנו, היקרה שלנו, על סף תהום. רגע לפני קריסה, רגע לפני התמוטטות, מדממת את עצמה למוות. ואתם באתם לכאן היום להגיד לשרי ממשלת ישראל: די! הצילו!", קראה בן דויד בפגנה.

היא קראה לשרי הממשלה, "צאו מהאדישות והצילו את החינוך בישראל", אמרה בן דוד, "די לזלזול עבודות ועובדי הוראה, די לגרירת הרגליים, די לניתוק. תוציאו את הראש מחלון המשרד ותריחו את העשן. הבית של הילדות והילדים בישראל נשרף".

"אנחנו מגיעים למשרד האוצר ומתריעים פעם אחר פעם כבר חודשים ארוכים. אם לא יהיה הסכם שכר הוגן לעובדי ועובדות ההוראה, הם יברחו. בתי ספר יסגרו, כיתות ינעלו - ולא יהיה מי שילמד", הוסיפה.

ראש עיריית תל אביב רון חולדאי נשא גם הוא דברים בהפגנת המורים ואמר כי "אין מאבק צודק יותר".

"תארו בדמיונכם מדינה שבה החלום של כל צעיר וצעירה הוא להיות מורה, להיות גננת - כך צריך להיות. הגיע הזמן לשינוי", דברי חולדאי.

שרת החינוך יפעת שאשא ביטון, כתבה בתגובה בחשבון הטוויטר שלה: "עוצמת מחאת המורות והמורים מציפה את גודל המצוקה בשטח וממחישה שהזמן דוחק יותר מתמיד. נמשיך להילחם כדי ששכר המורים יעלה משמעותית ומעמד המורה יתחזק".