אקדח
אקדחצילום: איסטוק

בני מיעוטים תקפו את יהודי תושב העיר ראש העין, איימו עליו בצעקות ובסכין, והכל לעיני בנו בן ה-13. לאחר מספר שעות עיכבה המשטרה לחקירה דווקא את התושב שהותקף.

התקיפה אירעה ביום שבת לפני כשבוע וחצי, כשתושב ראש העין ובנו בן ה-13 יצאו ליער קק"ל הקרוב לעיר. בעודם מצלמים את המקום התאספו סביבם בני מיעוטים, צעקו עליהם ואף איימו עליהם בסכין.

רק לאחר שהתושב נזכר באקדח הצעצוע של בנו שהיה במושב האחורי והכניסו לחגורת מכנסיו התרחקו התוקפים והוא ובנו הצליחו להימלט. לאחר מספר שעות בחרה המשטרה לעכב לחקירה דווקא את התושב שהותקף, והוא נחקר כאחרון הפושעים.

עו"ד חיים בלייכר מארגון חונננו המייצג את התושב שהותקף פנה למפקד מחוז מרכז במשטרה בבקשה לפעול לעצירת התוקפים ולמיצוי הדין עמם, ובמקביל למחיקת הרישום הפלילי נגד התושב שהותקף.

במכתבו תיאר עו"ד בלייכר את התקיפה: "מרשי תכנן לקיים מסיבה עבור ילדים בעלי צרכים מיוחדים בפארק זה, ולפיכך הלך עם בנו בן ה-13 לראות את המקום. מרשי עמד ליד הרכב וצילם מספר תמונות של המקום. לפתע החלו להתאסף סביבו בני מיעוטים באיום, וצעקו עליו מדוע הוא מצלם".

התושב ניסה להסביר את סיבת הצילום – אירוע לילדים מיוחדים – אולם הסובבים לא שעו לדבריו. הם חצצו בינו ובין הרכב בו ישב בנו, נצמדו אליו במגע מאיים תוך השמעת איומים כגון "המקום שלנו ואין לכם (היהודים) מה לחפש כאן". בתוך כך אחת הנשים התקרבה אליו כשהיא אוחזת בסכין וצעקה לעברו "אנחנו בדואים, אנחנו נשחט אתכם".

היהודי המותקף חש סכנה ממשית לחייו ולחיי בנו, ונזכר באקדח צעצוע של בנו הנמצא ברכב. הוא נטל אותו והכניסו למכנס מאחורי גבו. פעולה קלה זו גרמה להמון המאיים להתרחק לרגע, מה שאפשר לאב המודאג להיכנס לרכבו ולהימלט מהמקום, תוך שהוא מדווח על התקיפה למשטרה.

הסיפור לא נגמר. לאחר מספר שעות הגיעו שוטרים לביתו של התושב, ולתדהמתו, במקום לגבות ממנו עדות – עיכבו אותו לחקירה. למרות ניסיונותיו להסביר לשוטרים את שאירע ולמרות שבנו בן ה-13 ציטט בפני השוטרים את דברי הבדואית עם הסכין, נלקח התושב לעיני בני משפחתו לחקירה בתחנת המשטרה.

בחקירה טען החוקר כי התושב משקר, היות ולא התקשר למשטרה בזמן התקיפה. התושב המותקף נדהם פעם נוספת, והראה לשוטר את שיחתו למשטרה ביומן השיחות. או אז טען החוקר כי התושב התקשר וניתק על מנת ליצור רושם בלבד. רק לאחר שהתושב הראה לו מסרון חוזר לאחר השיחה ולאחר שמכשיר הטלפון שלו נלקח לבדיקה הודיעה המשטרה כי אכן נמצאה שיחת הדיווח שלו למוקד 100.

למרות התבררות הדברים ולמרות הציפייה כי השוטרים יפעלו עתה למיצוי הדין עם הפורעים – נלקחו מהתושב תביעות אצבע וצילומי פרופיל כאחרון הפושעים, והוא אף נדרש לחתום על ערבות כספית גבוהה ועל איסור יצירת קשר עם המעורבים, אותם אינו מכיר כלל.

עו"ד חיים בלייכר מחוננו תקף את התנהלות המשטרה: "אין לתאר את העוול העולה מהשתלשלות העניינים הכתובה לעיל. מדובר באירוע חמור, בו משפחה שבאה לתכנן אירוע קהילתי נתקלת בהתנגדות עבריינית, אלימה ומסוכנת מצד בני מיעוטים אשר לא רואים בעין יפה את זכותם של מרשיי לחיים".

עוד אמר עו"ד בלייכר כי האירוע "חמור, בעל דפוס של אלימות עבריינית ובעל השלכות אסטרטגיות על אזרחי ישראל.. גרירת רגליים מטיפול ומיצוי דין מחמיר כלפי אותם עבריינים מאפשרת את המשך התדרדרות הביטחון האישי של תושבי ישראל.

"לא זו אף זו - דווקא הקורבן שנקלע לאירוע כל כך קשה מעוכב כאחרון הפושעים, חרף כך שהגן על חייו. לא רק שלא ניתנת הגנה לאזרחים, אלא ישנה התנהלות ששוללת מהאזרח כל אפשרות לניסיון להגנה עצמית", סיכם.