כהנא במחו''ה אלון
כהנא במחו''ה אלוןצילום: דובר צה"ל

סגן השר לשירותי דת, ח"כ מתן כהנא, הגיע היום (ג') לביקור מיוחד לבסיס מחו"ה (מרכז חינוך והשכלה) אלון האחראי על תחום החינוך וההשכלה בצה"ל.

את הסיור הוביל קצין חינוך ראשי תת אלוף אופיר לויוס, שהציג בפני סגן השר את פעילות החיל בכלל וכן את פעילות מגמת נתיב ומגמת עברית בפרט.

נתיב היא המגמה האחראית בצה"ל להכשיר חיילים המעוניינים להתגייר בגיור הממלכתי כדת וכדין, וכמו כן עוסקת בבירור וחיזוק הזהות הישראלית–יהודית–ציונית של החיילים. בפני סגן השר כהנא הוצגו הנתונים המלאים של החיילים המשתתפים במגמה לאורך השנים עד היום, וכן את התהליך אותו הם עוברים עד השלמת הגיור בבתי הדין.

סגן השר כהנא: "התרשמתי מאוד מפעילות חיל החינוך במחו"ה אלון. פעילותו הברוכה של החיל משפיעה באופן עמוק על חוסנו של צה"ל. החל מהעיסוק בלימוד עברית ואף בהשלמת לימודים. במיוחד נגעה בי העשייה של מגמת נתיב הדואגת לקורס גיור יסודי ומעמיק עבור החיילים המבקשים לחזור לעם ישראל.

''פעילות חיל החינוך היא גאווה גדולה לצה"ל. אין לכך תקדים באף צבא אחר בעולם. להיות "אור לגויים" זה גם מה שחיל החינוך עושה לצה"ל ולחברה הישראלית''.

כהנא הוסיף: ''אני מבקש לחזק את העשייה של חיל החינוך ומערך הגיור הממלכתי בצה"ל, המהווה בסיס חשוב לשמירת הזהות היהודית של מדינת ישראל. אין ספק כי החיילים שיוצאים ממחו"ה אלון הופכים לחיילים טובים יותר ובהמשך לאזרחים טובים יותר".