פניני הלכה
פניני הלכהצילום: מכון הר ברכה

מכון הר ברכה, מהמצליחים שבין המו"לים התורניים בישראל, מסתער על שבוע הספר.

סדרות הספרים השונות של המכון כמו גם חיבורים חדשים ומרתקים מוצעים למכירה בשלל מבצעים המותאמים במיוחד לפסטיבל הספרים הוותיק בישראל.

"ספינת הדגל" של המכון היא כמובן סדרת "פניני הלכה" של הרב אליעזר מלמד.

למבצעי חודש הספר במכון הר ברכה לחצו כאן

הסדרה, שמעבירה את מסורת הפסיקה ההלכתית ברוח ארצישראלית על פי חזונו של הראי"ה קוק, בשפה בהירה וקולחת תוך התייחסות לסוגיות האקטואליות מהחיים המודרניים, כבר תפסה את מקומה על מדפי ספרי הקודש בכל סלון ובית כנסת.

כמו כל ספרי המכון בחודש הספר ניתן לקנות 4 ספרים ב-120 ₪. מחיר הסדרה כולה הוא 500 ₪ בלבד.

הצלחת הסדרה הובילה גם להרחבת סדרה נפרדת, חדשה מקורית במיוחד: "פניני הלכה לילדים", שעורך ומאייר הרב יאיר ביטון, בה משולבות הלכות מתוך פניני הלכה ומעובדות לילדים בשפה ברורה בתוספת סיפורים ואיורי קומיקס, מה שלמעשה יוצר ספר לימוד הורים-וילדים מושלם. לאחרונה יצא לאור ספר חדש בסדרה – 'תפילה' כרך ב – שעוסק בקריאת שמע, תפילת עמידה, קריאת התורה ועוד.

למבצעי חודש הספר במכון הר ברכה לחצו כאן

סדרת הספרים הגיעה גם לבתי הספר. הרב אלעד חרלפ מבית הספר אור זבולון באריאל מספר: "נהיה עכשיו טרנד אצלנו בהפסקות בבית הספר-כולם לומדים פניני הלכה לילדים. חברותות, קבוצות מכיתות שונות, ד' מלמדים את א', ו' יושב עם ילד מכתה ג', קיצר-מדהים! מדהים!. כל הילדים רוצים להצטרף".

הר ברכה
הר ברכה

סדרת ספרים מרתקת נוספת המתאימה להורים וילדים היא "בדרכה של תורה" ביאור פרשיות התורה על דרך הפשט, של הרב יאיר וייץ, חוקר תורני בתחום המקרא וההלכה אשר כותב בכשרון רב, בשפה בהירה ובליווי איורים מאירי עיניים של האומן אורי לרמן. בספרים מובאות הפרשיות במלואן בנאמנות לדברי חז"ל ופרשני התורה. הכרכים הראשונים כבר התקבלו באהבה על ידי הילדים והנוער שנהנים מהלימוד ורוכשים ידע והבנה בתורה.

אריה כהן מגבעת שמואל מספר בהתלהבות על הספרים: "שמחנו לסיים בפעם השנייה את סבב הלימוד בפרשת השבוע עם ספרי בדרכה של תורה הנפלאים. אנחנו מצפים בקוצר רוח לספר במדבר". גם יהונתן שמעון, מורה בבית ספר יסודי בירושלים מרחיב: "הספרים האלו הם חלומו של כל מורה לתורה". בימים אלה יצא לאור הכרך החדש בסדרה על חומש במדבר וגם אותו ניתן לרכוש כחלק ממבצעי חודש הספר.

ספרים חדשים נוספים שיצאו לאחרונה וניתן למצוא במבצע: ספר "חזון וחלומות - שיעורים בספר דניאל" בו משרטט הרב שלומי בדש, את ספר דניאל, הדמויות המופיעות בו ורוחה של התקופה, במבט רחב ומדוקדק, פסוק אחר פסוק, בהקשבה עמוקה ועכשווית ללשון הכתוב. כמו כן ניתן למצוא את ספר "אורות המדע" מאת הרב דר' חיים וייסמן.

ספר זה הוא קיבוץ ראשון של כלל הגות הראי"ה קוק בנושא תורה ומדע, בתוספת הקדמות מבארות וכותרות מזמינות. קוראי הספר מוזמנים לצלול אל הסיפור המרתק ביותר על הקשר בין האדם לאלוהיו מנקודת מבטו של גדול הדורות האחרונים.

במסגרת שבוע הספר מתקיים מבצע 4 ספרים ב-120 ש"ח על ספרי המכון, בנוסף למבצעים מיוחדים על הסדרות השונות.

למבצעי חודש הספר במכון הר ברכה לחצו כאן

פניני הלכה לילדים
פניני הלכה לילדיםצילום: מכון הר ברכה