פרקט פולימר
פרקט פולימרצילום: ענק הפרקטים

עולם העיצוב משתנה ללא הרף, וכל הזמן צצים טרנדים חדשים שהופכים את החיים שלנו למגוונים יותר ומעניינים יותר.

הפרקט הוא מוצר מבוקש מזה שנים רבות, בעיקר אחרי שהשתכללות טכנולוגיות הייצור הפכו את חיפוי הרצפה המרשים ליותר עמיד ופחות יקר.

בהתאם, גם בתחום הספציפי של פרקטים ניתן לזהות אופנות עכשוויות -הטרנדים החמים בפרקטים לבית לשנת 2022 וכדי שגם הבית שלכם יהיה יפה ונעים, כדאי להכיר את הטרנדים החמים ביותר ל-2022.

הפרקט הפולימרי - פתרון אופטימלי לחדרי רחצה ומטבחים

בעבר אפשר היה לראות רצפות פרקט רק בסלון ובחדרי השינה. החיפויים האלגנטיים היו מיוצרים מעץ, מוצר שכידוע רגיש למים ועלול להתנפח כתוצאה ממגע איתם, ולכן לא ניתן היה להתקין פרקט במטבח או בחדר הרחצה. היום כבר יש מענה גם לחללים האלה והוא הפרקט הפולימרי, שהפך לטרנד פופולרי במיוחד.

סוג ספציפי זה של פרקטים מיוצר משבבי PVC שמשולב בהם פולימר ייעודי. למעשה פרקט פולימרי מורכב מ-5 שכבות, כולל שכבה של סיבי זכוכית, שכבה להגנה מפני לחות, שכבת ויניל שמספקת רמת איטום מרבית וגם בידוד מפני רעש, שכבת PVC ואת שכבת הגימור המבריק שמעניקה לרצפה את המראה הכובש.

פרקט
פרקטצילום: ענק הפרקטים

לצד היתרון המרכזי, העמידות המוחלטת בפני רטיבות, פרקט פולימרי מתאפיין גם ביכולת בידוד גבוהה ולכן ניתן לשלב אותו עם טרנד נוסף - חימום תת רצפתי (פתרון יעיל להפליא שמספק טמפרטורה אחידה בכל החלל). הבידוד הוא גם מפני רעש, ועוד כדאי לדעת שניתן להתקין פרקטים פולימריים ללא סף וכך לקבל מראה אחיד.

צורות גיאומטריות שמוסיפות עניין לכל חלל

שנת 2022 הביאה איתה עוד טרנד מעניין בתחום חיפויי הרצפה - פרקט שזכה לכינוי "פישבון". הכינוי הוא על סמך המונח באנגלית Fish Bone, כלומר אדרת הדג, וזאת מפני שצורת הפרקט מזכירה אותה.

חשוב להדגיש שלא מדובר בעיצוב חדש: בטירות עתיקות רבות ניתן לראות רצפות בעלות מראה דומה, וכיום, כשהצורות הגיאומטריות הן שוב אופנתיות מאוד ומשולבות בעיצובי פנים רבים בשלל דרכים, פרקט הפישבון זוכה לביקוש רב.

השילוב בין החדשנות בייצור הפרקטים לבין האסוציאציה של טירות עתיקות ומפוארות משדרג כל חלל, ומתאים גם למשרדים שרוצים לשדר יוקרה ולא "רק" לבתים.

ניתן לבחור בין פרקט פישבון מעץ מלא (ובפרט אלון, מייפל או אגוז) לבין פרקט למינציה בעל מראה של "אדרת דג", ובכל מקרה התוצאה תהיה יפה מאוד. ההתקנה מחייבת ניסיון ספציפי נרחב על מנת ליצור את הצורות המדויקות.

פרקט למינציה לבן לחללים קטנים

טרנד שלישי בתחום זה הוא פרקט בגוון לבן. פרקטי למינציה בהירים מאוד מתאימים לחללים קטנים משום שהבהירות מייצרת אשליית גודל ומטשטשת את המידות הצנועות של החדר. עוד יתרון לא מבוטל של פרקטי למינציה (בכל הצבעים) הוא המחיר הנמוך. חשוב לקנות פרקטים מסוג זה אך ורק מיצרניות מובחרות שמקפידות על רף איכות גבוה, כך שתוכלו ליהנות מהפרקט במשך שנים רבות.