הקבינט חברתי-כלכלי בראשות שר האוצר, בנימין נתניהו אישר היום את הצעתו של שר התחבורה, אביגדור ליברמן להפוך את מנהל התעופה האזרחית לרשות סטטוטורית במשרד התחבורה.
ועדה בינמשרדית שבחנה הצעות לשינוי מבנה מנהל התעופה האזרחית קבעה כי מנהל התעופה במבנהו הנוכחי אינו מסוגל לקיים פיקוח יעיל על ענף התעופה, באמצעים העומדים לרשותו.
הועדה קובעת במסקנותיה כי מנהל התעופה סובל בין השאר, ממצוקת כח אדם חמורה ומתנאי עבודה ירודים המקשים על תפקודו. לדברי הועדה מעמדו של מנהל התעופה כאגף מגביל את יכולתו להעסיק כח אדם מיומן במקצועות תעופתיים ואינו מאפשר להעניק תגמול הולם לעובדים על פי המקובל בענף התעופה.
דובר משרד התחבורה מצעע את שר התחבורה ליברמן שציין כי התנגדות אגף התקציבים באוצר להצעה להפוך את מנהל התעופה לרושת סטטוטורית תמוהה במיוחד לאור המסקנות והממצאים החד משעמים של הועדה הבינמשרדית וארגוני התעופה הבינלאומים כי כוח האדם והאמצעים העומדים לרשות מנהל התעופה אינם מאפשרים לו לקיים פיקוח יעיל על הגופים בענף התעופה.
יצויין כי עם כניסתו לתפקיד פעל ליברמן למימוש מהיר של מסקנות הועדה והעמיד את הנושא בראש סדר עדיפויות של המשרד. התוכנית אף הוגדרה כאחד מיעדי הממשלה לשנת 2003.
"הפיכת מנהל התעופה האזרחית מיחידת סמך במשרד התחבורה לרשות סטטוטורית, תאפשר לשפר את מעמדו ותפקודו של מנהל התעופה ולהציבו בשורה אחת עם מנהלי התעופה המתקדמים של מדינות מערב אירופה" אמר ליברמן.
הפיכת המנהל לרשות סטטורוית תקדם את מעמדו גם בקרב ארגוני התעופה הבינלאומיים כמו ה- F.A.A (מנהל התעופה האמריקאי) וה- I.C.A.O (ארגון התעופה האזרחית הבינלאומי). (ש)
ועדה בינמשרדית שבחנה הצעות לשינוי מבנה מנהל התעופה האזרחית קבעה כי מנהל התעופה במבנהו הנוכחי אינו מסוגל לקיים פיקוח יעיל על ענף התעופה, באמצעים העומדים לרשותו.
הועדה קובעת במסקנותיה כי מנהל התעופה סובל בין השאר, ממצוקת כח אדם חמורה ומתנאי עבודה ירודים המקשים על תפקודו. לדברי הועדה מעמדו של מנהל התעופה כאגף מגביל את יכולתו להעסיק כח אדם מיומן במקצועות תעופתיים ואינו מאפשר להעניק תגמול הולם לעובדים על פי המקובל בענף התעופה.
דובר משרד התחבורה מצעע את שר התחבורה ליברמן שציין כי התנגדות אגף התקציבים באוצר להצעה להפוך את מנהל התעופה לרושת סטטוטורית תמוהה במיוחד לאור המסקנות והממצאים החד משעמים של הועדה הבינמשרדית וארגוני התעופה הבינלאומים כי כוח האדם והאמצעים העומדים לרשות מנהל התעופה אינם מאפשרים לו לקיים פיקוח יעיל על הגופים בענף התעופה.
יצויין כי עם כניסתו לתפקיד פעל ליברמן למימוש מהיר של מסקנות הועדה והעמיד את הנושא בראש סדר עדיפויות של המשרד. התוכנית אף הוגדרה כאחד מיעדי הממשלה לשנת 2003.
"הפיכת מנהל התעופה האזרחית מיחידת סמך במשרד התחבורה לרשות סטטוטורית, תאפשר לשפר את מעמדו ותפקודו של מנהל התעופה ולהציבו בשורה אחת עם מנהלי התעופה המתקדמים של מדינות מערב אירופה" אמר ליברמן.
הפיכת המנהל לרשות סטטורוית תקדם את מעמדו גם בקרב ארגוני התעופה הבינלאומיים כמו ה- F.A.A (מנהל התעופה האמריקאי) וה- I.C.A.O (ארגון התעופה האזרחית הבינלאומי). (ש)