האנדרטה לזכר יהודה דימנטמן
האנדרטה לזכר יהודה דימנטמןצילום: חומש

תלמידי ישיבת חומש יחד עם משפחתו של יהודה דימנטמן הי"ד הקימו היום (ד') אנדרטה חדשה לזכרו של יהודה בצומת סמוך לחומש שבה אירע הפיגוע.

האנדרטה היא בצורת מגן דוד עטור בדגלי ישראל, לצידו לוח זיכרון שהוכן לזכרו של יהודה.

הרב מרדכי דימנטמן, אביו של יהודה, דיבר בהתרגשות בטקס הקמת האנדרטה: "הגמרא אומרת שמת מצווה קונה מקומו. אומנם לא קברנו כאן את יהודה, אבל השארנו כאן זכר למקום שבו הוא נלקח. בנקודה זו יש חיבור של העולם שבו יהודה חי לעולם הבא אליו נלקח בסערה השמיימה.

"אנחנו כאן ליד אבן הפינה לישיבת חומש וליישוב חומש שיחזור וייבנה. זכה יהודה שבזכותו יש התעוררת לעניין, ואנחנו מקווים שהזכות שלו תמשיך ותוביל התעוררות כזו בכל רחבי הארץ. ואנחנו מצפים להגיע לפה לחנוכת בית המדרש לישיבת חומש ולבניין היישוב המחודש", הוסיף הרב דימנטמן.

ראש ישיבת חומש, הרב אלישמע כהן, בירך על הקמת האנדרטה לזכר תלמידו: "התרגשות גדולה לעמוד פה ולהקים מצבה לזכרו של תלמידנו יהודה הי"ד. אנחנו זוכים להקים כאן אבן חזקה שאף אחד לא יעיז לפגוע במקום הקדוש הזה. הישיבה תמשיך לצמוח ולעלות, נמשיך להיות כאן ולהקים פה חיים יהודיים, וזה הזכר האמיתי לזכרו של יהודה, יש כאן בית מדרש של תורה, חיים של ישיבה ומשפחות שגרות כאן, וכל זה מכוחו הגדול של יהודה, ואת זה אנחנו נמשיך בעזרתו של עם ישראל שלעולם לא יוותר על המקום הזה. עם ישראל חי", אמר הרב אלישמע כהן בטקס הקמת האנדרטה.

הוריה של אתיה דימנטמן, אלמנתו של יהודה, הגיעו גם הם לטקס הקמת האנדרטה. אביה של אתיה הרב זאב אלק שיבח את תלמידי הישיבה: "כאשר יהודה עלה בסערה השמימה, הוא עלה מכוח התורה, מכוח האמונה, ומכוח ההתיישבות שלנו כאן בחומש. אנחנו רואים באיזו מסירות נפש בחורי הישיבה נאחזים במקום, עם כל ההפרעות שיש להם. וכל זה נוסע מכוח התורה שנמצא כאן.

''אנחנו מתפללים שמתוך המקום הזה תצמח גאולה שלמה, וישועה גדולה להתיישבות, וכוח גדול לכלל ישראל", אמר הרב אלק במקום האנדרטה.

שלשום נחקר ראש ישיבת חומש, הרב אלישמע כהן, בתחנת המשטרה באריאל. החקירה תואמה מראש בגין הפרת חוק ההתנתקות. הרב כהן הגיע לחקירה מלווה ברב השומרון הרב אליקים לבנון, ברב קהילת 'נצר אריאל' הרב ציון טוויל ובראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן. כמו כן הרב הגיע לחקירה לאחר ליווי משפטי שקיבל מעו"ד עדי קידר מארגון חוננו.