ברוריה טל
ברוריה טלצילום: ג׳ני ירושלמי, דוברות איכילוב

מחקר חדש מאיכילוב מצא כי דיאטת הרזייה עשירה בחלבון – גבינות של שבועות 5%, יוגורטים, ביצים, דגים, עוף, יכולה להפוך את הבטן שלנו לשטוחה יותר ולהפחית את הסיכון למחלות לב.

ד"ר ברוריה טל, דיאטנית קלינית ומובילת חקר התזונה במרכז סגול להשמנה מטבולית במכון האנדוקריני בבית החולים איכילוב, מסבירה: "השמנה בטנית גורמת לכלי הדם להיות יותר קשוחים, מידת גמישות כלי הדם היא אחד הפרמטרים שיכולים לנבא את מידת האיום של מחלת לב עתידית. הגמשת כלי הדם בסיוע מזונות מומלצים, יכולה להפחית את מידת הסיכון להתפתחות מחלת לב בהשמנה הבטנית".

במחקר נבדקה השפעת דיאטת הרזייה על הפחתת שומן בטני ועל גמישות כלי הדם בתהליך הרזייה של השמנה מטבולית (השמנה בטנית).

בתום שנה של דיאטת ההרזייה ירדו משתתפי המחקר ב-9.4% ממשקלם ובמקביל, בעיבוד תזונתי ממוחשב, מצאנו קשר בין כמות החלבון, שומן רווי, אבץ וניאצין שצרכו המשתתפים בדיאטה לבין שיפור גמישות כלי הדם.

גם לאבץ וגם לניאצין תכונות המשתתפות בהרחבת והגמשת כלי הדם. התורמים העיקריים לצריכת אבץ בדיאטה היו פיצוחים ללא מלח, ואילו בשר העוף והדגים היו התורמים העיקריים של ניאצין.

על פי תוצאות המחקר התגבשה המסקנה כי דיאטת הרזייה המכילה מזונות חלבוניים לפחות שלוש פעמים ביום (בתנאי שתפקודי כליה תקינים), ירקות בארוחות לפחות פעמיים ביום, בין הארוחות פירות עד שניים ליום, ופיצוחים ללא מלח בין הארוחות יחד עם הפירות, יכולה להרחיק את איום מחלת הלב המלווה השמנה בטנית.
חג שבועות שמתאפיין במאכלים חלבוניים, חלביים, יכול להשתלב במסגרת תזונה עשירה בחלבון, שנמצאה כמפחיתה את ייצור השומן הבטני.

העדיפו בשבועות מוצרי חלב עד 5%, גבינות קשות עד 9%. במידה ובמתכון מופיע שמנת מתוקה העדיפו את זו עם אחוזי השומן הנמוכים שבמבחר.

במאפים החליפו את הקמח הרגיל בקמח שקדים במידה ואפשרי, הוא מכיל יותר חלבון מקמח רגיל ופחות פחמימות. שלבו בכל מאכל, מאפה חלבי גם ירקות, עשבי תיבול, כדי לדלל את הקלוריות של המאפה ולהגדיל את צריכת נוגדי החמצון שבירקות".