מתחבקים ואבלים מחוץ לביתו של הרב אורי זוהר
מתחבקים ואבלים מחוץ לביתו של הרב אורי זוהרצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מחוץ לביתו של הרב אורי זוהר, התאספו מאז נודעה הבשורה על פטירתו בגיל 86, עשרות בני משפחה וחברים לקראת הלוויתו שתצא בשעה 16:00 מביתו לעבר בית העלמין בגבעת שאול בירושלים.

בנו, איתמר יצא לשוחח עם כלי התקשורת כשקולו נחנק מבכי. "אני מתגעגע אליו ואני שבור. אני מטורף עליו. הוא החיים שלי".

"אנשים ראו מישהו שספוג בדבר אחד – בנכון ובאמת. אנשים לא יכולים לעמוד בפני דבר כזה ובגלל זה אהבו אותו, גם בעולם החרדי וגם בעולם החילוני", הוסיף הבן.

לדבריו, "הוא היה אדם שצחק בפנים לכל מה שמכיל חומר, לכל מה שיש לו עובי. הוא חי חיים טובים והוא מילא את העולם בהבנה וברוח. אני עצוב כל כך. עצם זה שבעולם שאתם חיים בו קשה להבין מה אני אומר".

"ההספד עליו הוא שהחושך הוא כל כך גדול והוא בלתי נסבל שמה שיש לו עובי – זה רק חארטה. האיש הזה לימד אותנו לראות אותנו את החארטה שאתם רודפים אחריה כל כך", אמר איתמר.

גם נשיא המדינה יצחק הרצוג ספד רב זוהר. "יוצר גדול, ממעצבי הקולנוע הישראלי, שתרם תרומה חשובה לנכסיה התרבותיים והרוחניים של מדינת ישראל לא תשכח".

ראש הממשלה, נפתלי בנט, הוסיף: " אורי היה חלק בלתי נפרד מהישראליות על כל גווניה, צבר שורשי וקוצני עם עולם רוח ענק ולב יהודי פועם. גדול במשחק, גדול בתרבות וגדול בתורה. תלמיד חכם שקירב לבבות בדרכי נועם".

אורי זוהר הכניס ספר תורה לזכרו של אריק איינשטייןוואלה

לאורך שנות ה-60 וה-70 שימש זוהר כשחקן, קומיקאי, סטנדאפיסט, תסריטאי ובמאי קולנוע בולט בתרבות הישראלית.

זוהר עמד בראש "חבורת לול" שכללה גם את אריק איינשטיין, שלום חנוך, יהונתן גפן ועוד.

בסוף שנות ה-70 הוא חזר בתשובה בהליך שזכה לתהודה רבה בציבוריות הישראלית, ומאז מיעט בראיונות בתקשורת. כשנה לפני שהחל בתהליך חזרה בתשובה זכה זוהר בפרס ישראל, אך סירב לקבלו.

בשנה שעברה הכניס הרב אורי זוהר ספר תורה לזכרו של אריק איינשטיין לבית מדרש בזכרון יעקב. יזם הנדל"ן אלון עמרם מימן את כתיבת הספר.