ישי רוזיליו
ישי רוזיליוצילום: דובר צה"ל

אלוף-משנה ישי רוזיליו נכנס לתפקיד מפקד חטיבת "יהודה", במקומו של אלוף-משנה אביחי זפרני, אשר שירת בתפקיד זה בשנתיים האחרונות ויתחיל בקרוב את תפקידו כנספח צה"ל בחו"ל.

טקס החילופים נערך היום (ה') בחברון בראשות מפקד פיקוד המרכז אלוף יהודה פוקס, מפקד אוגדת יהודה ושומרון תת-אלוף אבי בלוט, מפקדים, חיילים, משפחות ומוזמנים נוספים.

תת-אלוף אבי בלוט אמר בטקס: "אביחי היקר, היית ועודך מנהיג אמיתי. הובלת את גזרת יהודה, הכה מורכבת, באחריות ובשליחות. הנך בעל ענווה, אתה מכיר בכוחך אך בה בעת קשוב לאחר, מקבל ולומד. אתה מסיים היום שנתיים משמעותיות, במהלכן לקחת חלק בשני מבצעים - 'שומר חומות' ו'שובר גלים' אשר כללו סיכול תשתיות וסיכולי טרור רבים. לאחרונה הובלת ולקחת חלק בעיצוב מרחב התפר וחידוש השליטה בו. הצטיינת במשימת ההגנה, בקליטת הכוחות ובחניכתם - והתוצאות מדברות בעד עצמן. בגזרת יהודה בתקופתך הטרור פגש צבא והאזרחים פגשו שגרה.

''חטיבת יהודה, אתם זוכים לקבל היום מפקד מצוין - דוגמה ל'ספרא וסייפא'. ישי, אני בטוח בך וביכולותיך הרבות, וברור לי כי תוביל את גזרת יהודה ביד רמה לפסגות חדשות. המינוי שלך כמח"ט יהודה מדבר בעד עצמו, ומוכיח עד כמה אני אישית, האלוף והמערכת כולה מוקירים ומעריכים אותך ואת יכולותיך''.

בלוט הוסיף: ''מבצע 'שובר גלים' טרם הסתיים. אוגדת יהודה ושומרון וחטיבותיה פועלת כבר חודשים רבים ללא לאות להגנה על התושבים ולסיכול טרור. גם בלילה האחרון פעלנו בנחישות בכלל החטיבות המרחביות, סיכלנו פיגועים, עצרנו מבוקשים רבים והרסנו את בית המחבל בכפר יעבד".

מפקד חטיבת "יהודה" היוצא, אלוף-משנה אביחי זפרני: "חברון היא עיר של חיבור. חיבור בין עם לארצו, חיבור עמוק לשורשים במערת המכפלה. ניתנה בידי הזכות לפקד על חטיבת יהודה ולהגן על תושבי הגזרה. אנשי אמת, אוהבי ארץ ישראל. ראיתי בכם שותפים לדרך שלימדו אותי רבות על חזונם וערכיהם מעוררי ההשראה''.

זפרני סיפר: ''בשנתיים האחרונות הצלחנו למנוע מהאויב הישגים ולחזק את ההרתעה אל מול ארגוני הטרור, תוך הפגנת יוזמה ותחבולה, חדשנות, דיוק בפעולה ומקצועיות. ביצענו מעל אלף פעילויות מבצעיות, במסגרתן עצרנו חוליות טרור ומחבלים. איתרנו והחרמנו אמצעי לחימה וכספי טרור. כל זאת לא היה מתאפשר ללא חיבור משמעותי ביותר בין חטיבת יהודה לכלל גורמי הביטחון הנוספים בגזרה. אני מודה על הזכות לפקד על חטיבת יהודה ולקחת חלק בהגנה על עיר האבות וההתיישבות סביבה".

מפקד חטיבת "יהודה" הנכנס, אלוף-משנה ישי רוזיליו: "קבלת הפיקוד על חטיבת יהודה למרגלות מערת המכפלה מרגשת עד מאוד ומעוררת בי את הרגשת שליח הציבור בתפילת יום הכיפור 'הנני העני ממעש'. כאן בגזרת יהודה איננו נדרשים בתזכורות או חידודים. מספיק לפסוע בשבילי היישוב היהודי, לנסוע בציר 60 וציר 35, לבקר בבית חגי ועותניאל ולטייל בנחל תלם. לזכור וללמוד את שהיה ולתרגם זאת לעשייה מבצעית.

''אביחי, מהיכרותי איתך פגשתי מפקד מקצוען, שהמשפט 'אמור מעט ועשה הרבה' הוא נר לרגליו. אני מודה לך על מסירות ונתינה למען משימת ההגנה", הוסיף המח''ט הנכנס.

ראש מועצת קרית ארבע-חברון סא"ל במיל' אליהו ליבמן בירך את המח''ט הנכנס אל"מ ישי רוזיליו, ואמר: ''לנו כאזרחים יש הכרת הטוב מאוד גדולה לחיילי צה"ל. בדיוק לפני 55 שנים חזרנו למערת המכפלה ולעיר האבות אחרי שנים של גלות, לראות את החיילים כאן אצלנו גורם לנו להתרגש מאוד. אני בטוח ששיתוף הפעולה עם אל"מ רוזיליו יימשך כפי שהיה עד כה עם מפקדי הצבא. בהזדמנות זו אני רוצה להודות גם לאל"מ אביחי זעפרני המח"ט היוצא שעשה ימים כלילות עבור תושבי עיר האבות קרית ארבע חברון ומבקריה".